سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ۰۸:۲۸
۰
در آیین گرامی داشت روز پزشک مطرح شد؛

جامعه پزشکی در کرونا فرهنگ ایثار را جان و معنا بخشیدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: پزشکان و مراقبین سلامت نقش اصلی را در مهار و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برعهده دارند.
جامعه پزشکی در کرونا فرهنگ ایثار را جان و معنا بخشیدند
به گزارش پهره؛ به مناسبت یکم شهریور، زادروز حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک آیین تجلیل از پزشکان نمونه حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با کامران کردی، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین سجادی، نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

این جلسه که به صورت وبینار و با ارتباط با مراکز زیر مجموعه این دانشگاه برگزار شد، کامران کردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با تبریک روز پزشک، بیان کرد: نامگذاری اول شهریور، زادروز حکیم ابوعلی سینا، اندیشمند دلسوز تاریخ پرفروغ این سرزمین، طبیب نامور و نابغه بزرگ ایرانی که مزین به روز پزشک است، فرصتی مغتنمی فراهم آورده تا دگر بار از سپید جامگانی که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می بخشند یادی شود.

وی افزود: حرفه ی پزشکی شغل بسیار مهم و حساسی بوده و نقش پزشکان به عنوان محافظان سلامت جامعه در ایجاد امنیت روانی در جامعه حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: پزشکانی که در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و حماسه خود عزتی دوباره به سرزمین ما بخشیدند و امروز هم در سنگر خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا برای حفظ جان مردم ایثار و جانفشانی می‌کنند و جامعه این شجاعت و ایثارگری آنان را هرگز فراموش نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: مراکز بهداشتی و درمانی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا در ایفای نقش بی بدیل خود در تشخیص به موقع و درمان این بیماری علیرغم تمام کمبود ها تاثیر مشهودی داشته است.

کردی با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پرشکی ایرانشهر در مقابله با ویروس کووید 19، اضافه کرد: : سلامت جسم و روح انسان ها در جوامع بشری، از دیرباز مرهون تلاش این گونه پزشکان است که جان بیماران را به مدد الطاف الهی حیاتی دوباره می بخشند و درد و رنج را از جسم و روان دردمندان می زدایند.

  این مقام مسئول تصریح کرد: در سالی که گذشت اقدامات مناسبی در جهت حل مشکلات پزشکان تحت قرارداد با دانشگاه صورت گرفت و تمام تلاش خود را در به حداقل رساندن مشکل های جامعه پزشکی جنوب سیستان و بلوچستان مصروف داشتیم.

در پایان جلسه از تعدادی از پزشکان نمونه حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به این عزیزان اهدا شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428576
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *