جمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ ۱۳:۵۳
۰
خطبه های نماز جمعه ایرانشهر؛

سفر آیت الله رئیسی به تاجیکستان فصل جدیدی در روابط ایران رقم می زند/ پیروزی در جنگ تحمیلی نصرت الهی بود

امام جمعه موقت ایرانشهر گفت: پیروزی در جنگ تحمیلی نصرت الهی بود که نصیب ملت ایران شد.
سفر آیت الله رئیسی به تاجیکستان فصل جدیدی در روابط ایران رقم می زند/ پیروزی در جنگ تحمیلی نصرت الهی بود
به گزارش پهره؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی نور، امام جمعه موقت شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: خودم و همه شما برادران و خواهران نمازگزار را به تقوای الهی دعوت می کنم و در حقیقت سعادت دنیا و آخرت انسان ها در گرو تقوا است و به نوعی کلید خوشبختی به شمار می رود.

وی افزود: اگر تقوا باشد هدایت در جامعه محقق می شود و در سوره حدید آمده هر کس اهل ایمان باشد خدای متعال نوری را در مسیر زندگی انسان باتقوا به واسطه هدایت قرار می دهد.

امام جمعه موقت ایرانشهر تصریح کرد: سی و یکم شهریور ماه مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس، سالروز آغاز جنگ تحمیلی بر علیه ملت شریف ایران در سال ۱۳۵۹ بوده و در حقیقت این اولین جنگی است که برای کشورمان اتفاق افتاد و عزت و سربلندی را برای مردم این سرزمین در پی داشت.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دنیا در جنگ تحمیلی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر علیه ایران به پا خواستند و ملت ما یک تنه با دست خالی و توکل بر خدا در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند.

این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: رهبری های پیامبر گونه امام خمینی (ره) و ایثار و از خودگذشتگی بسیجیان و مردم ایران و حضورشان در جبهه باعث شد تا پیشانی دشمن را به خاک بمالند و پیروزی نصیب شان شود.

وی عنوان کرد: باید به وجود جانبازان و آزادگان افتخار کرد، آنان علاوه بر این که مقاومت کردند باید سرمشق و الگویی برای نسل های بعدی باشند .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی نور خاطرنشان کرد: همان طور ‌که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان نظام اسلامی به دنبال کم رنگ کردن مسئله دفاع مقدس هستند و برای این که در مورد آن به معرفت نزدیک شویم باید به این سرمایه معنوی توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: اول مهرماه مصادف با رسیدن فصل تعلیم و تعلم است که با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا خانواده ها با مدیریت و برنامه ریزی درست در فضای مجازی می توانند در راستای کسب علم از آن بهره کافی ببرند.

امام جمعه موقت ایرانشهر اذعان کرد: سفر آیت الله رئیسی به تاجیکستان جهت شرکت در اجلاس شانگهای و دیدار دوجانبه برکات زیادی برای ایران اسلامی در بر دارد که یکی از آن موارد عضو شدن کشورمان در این سازمان است.

وی گفت: اعضای شورای شهرستان ایرانشهر در تعیین شهردار دقت لازم را داشته باشند و با توجه به این که مردم این منطقه به آنان اعتماد کردند و رای دادند کسی را انتخاب کنند که به مسائل فرهنگی، آموزشی، بهداشتی شهر توجه داشته و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *