پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۴۷
۰
یک کارشناس مسائل سیاسی؛

آمریکا مصداق بارز استکبار جهانی است/استكبار ستيزي اصل خدشه ناپذير راه شهدا

حمید رضا خزایی فر گفت: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار در نگاه ملت ایران فقط یک شعار نیست بلکه به یک فرهنگ استکبارستیزی تبدیل شده است که نشان از ایستادگی، مقاومت و فریاد حق طلبی مردم این مرز و بوم در مقابل مستکبران دارد.
آمریکا مصداق بارز استکبار جهانی است/استكبار ستيزي اصل خدشه ناپذير راه شهدا
حمید رضا خزایی فر، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: یوم‌الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از شکوهمندترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی بوده که با رویش جوانه‌های ایمان، فتوت، دشمن ستیزی، تجلی پیدا کرده و این روز نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: دستگیری و تبعید بنیانگذاران نهضت اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، در پی به تصویب رساندن لایحه کاپیتولاسیون از سوی رژیم طاغوت، شهادت جمعی از دانش‌آموزان میهن اسلامی در تظاهرات اعتراض‌آمیز استکباری سال 1357 و تسخیر، پاکسازی لانه جاسوسی آمریکا از لوث وجود فتنه‌گران توسط دانشجویان پیرو خط ایشان در سال 1358که بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را انقلاب دوم و به مراتب بزرگتر از انقلاب نخست نامیدند، از حوادث مهم این روز است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصريح کرد: امروزه صحنه جدیدی در عرصه بین‌المللی مبنی بر تزلزل تفکر کاپیتالیسم برای حاکمیت بر اقتصاد جهان که اساس لیبرال دموکراسی را تشکیل می‌دهد، ایجاد شده که نشان‌دهنده عدم ‌کفایت و پاسخگویی این تفکر برای اداره جهان است.

وی اضافه کرد: ماهیت انقلاب اسلامی بر گرفته از فرهنگ ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی بوده که در 30 سال گذشته بر این امر تاکید و پافشاری داشته و 13 آبان نماد شکسته شدن ابهت کذایی آمریکا است.

وی با اشاره به گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، خاطرنشان کرد: ملت ایران خصوصا دانش آموزان، دانشجویان بار دیگر با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری به مستکبران جهان اعلام می‌کنند که همواره در راه تحقق آرمان‌ها و اهداف والای نظام اسلامی ایستادگی و سلطه‌ناپذیری را سرلوحه خود قرار می‌دهد و همچنان نوک پیکان استکبارستیزی را به سمت آمریکا، اسرائیل و ایادی آن به عنوان نماد استکبار نشانه می‌رود که بدون تردید این اقدام ادامه راه مقدس شهدا است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428921
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *