شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۵۱
۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

مصرف مرغ کشتار روز فرهنگسازی شود/ افزایش کیفیت محصول در کشتارگاه ها مانع خرید مرغ زنده می شود

حسین مدرس خیابانی گفت: این موضوع که مردم به دنبال مصرف مرغ زنده هستند قابل قبول نیست و مسئولین مربوطه باید برای ترویج فرهنگ مصرف مرغ کشتار روز بهداشتی در استان تلاش کنند.
مصرف مرغ کشتار روز فرهنگسازی شود/ افزایش کیفیت محصول در کشتارگاه ها مانع خرید مرغ زنده می شود
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، استاندار سیستان و بلوچستان به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل دامپزشکی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از مجموعه کشتارگاهی نسیم طیور زاهدان بازدید کرد.

حسین مدرس خیابانی در بازدید از کشتارگاه نسیم طیور زاهدان بر ایجاد فضای مناسب در بحث فروش تاکید کرد و گفت: این موضوع کمک بزرگی در بحث جمع آوری مرغ زنده خواهد بود و باید کشتارگاه ها با بالابردن کیفیت محصول تولیدی، افزایش مراکز عرضه، رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی و قیمت گذاری مناسب، جامعه را به سمت استفاده از مرغ کشتار روز و عدم خرید مرغ زنده سوق دهند.

وی اظهار کرد: این که مردم به دنبال مصرف مرغ زنده هستند قابل قبول نیست. و دامپزشکی و صدا و سیما باید با ارائه مطالب آموزشی و ارتقا سطح آگاهی مردم در خصوص فواید استفاده از مرغ کشتار روز و مضرات خرید و مصرف مرغ زنده و کشتارگاه ها نیز با افزایش مراکز عرضه و ایجاد فضای مناسب برای فروش محصول تولیدی، در راستای ترویج فرهنگ مصرف مرغ کشتار روز تلاش نموده و مردم را به استفاده از مرغ کشتار روز بهداشتی ترغیب نمایند.

گفتنی است در این بازدید، دکتر مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی استان نیز از کمک ها و مساعدت های دامپزشکی در خصوص رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر راه اندازی کشتارگاه  گفت و بیان کرد: دامپزشکی با تمام توان برای رفع و حل مشکلات بهره برداران این حوزه و همچنین تداوم چرخ تولید تلاش خواهد نمود و از هیچ کمک و مساعدتی در چارچوب قوانین دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428964