شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲
۰
کرونا همچنان می تازد؛

عادی انگاری و نگرانی ها از شروع موج فاجعه بار کووید۱۹/ واکسیناسیون؛ تزریق امید به جامعه برای غلبه بر کرونا

کرونا همچنان می تازد و بدون تردید همان گونه که عادی انگاری ها می تواند موج فاجعه بار آن را رقم بزند، واکسیناسیون عمومی امید را برای غلبه بر این ویروس منحوس به جامعه تزریق می کند، موضوعی که ضرورت استقبال بیش از پیش مردم از واکسن کووید۱۹ را الزامی می کند.
عادی انگاری و نگرانی ها از شروع موج فاجعه بار کووید۱۹/ واکسیناسیون؛ تزریق امید به جامعه برای غلبه بر کرونا
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ این روزها شاهد تغییر رنگ شهرهای کشور از نظر کرونایی هستیم و در این میان آنچه ذهن ها را آشفته می کند، قرمز شدن وضعیت است، روندی که طی هفته های قبل رو به افزایش بود و یکی از دلایل آن عادی انگاری و خودداری از تزریق واکسن قلمداد می شود.
 
بدون تردید وقتی پروتکل ها رعایت و واکسن تزریق شود، روز به روز شاهد کاهش آمار مبتلایان و به ویژه مرگ و میر خواهیم بود، وضعیتی که ماه هاست آرزوی رسیدن آن را داشتیم و به همت دولت سیزدهم با تسریع در روند واکسیناسیون در بسیاری از نقاط رقم خورد.
 
اما گاهی در برخی نقاط عادی انگاری مشاهده می شود، به گونه ای که برخی احساس می کنند کرونا تمام شده، در حالی که این بیماری منحوس همچنان در کمین است و می تواند افراد زیادی را به ویژه اکنون که در فصل سرما قرار داریم، گرفتار کند و در این میان آن هایی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و واکسن نزده اند، بیشتر از دیگران اذیت خواهند شد و حتی ممکن است مرگ برخی از آن ها رقم بخورد.  
 
سیستان و بلوچستان یکی از نمونه های موفق در روزهای اولیه آغاز واکسیناسیون همگانی علیه کرونا بود، اما با تسریع روند واکسیناسیون در کشور و بر خلاف افزایش استقبال مردم در دیگر نقاط، شاهد استقبال کمتری از سوی مردم این استان از واکسن کرونا بودیم، از سوی دیگر نیز اجتماعات برپا شده و شرایط متفاوتی را رقم زده است. استانی که همه نقاط آن به جز یک شهر آبی بود، هر روز در حال تغییر رنگ به زرد، نارنجی و در برخی شهرها حتی به قرمز است، این وضعیت را اکنون در زابل شاهد هستیم.
 
با توجه به این مهم در کنار لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، انتظار مسئولان بهداشت و درمان این است که مردم به استقبال بیشتری برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند، واکسنی که امید را به جامعه تزریق کرده است و شاهد تاثیر مثبت آن بوده ایم.
 
 
عادی انگاری و افزایش شهرهای قرمز
 
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره بیان کرد: تعداد شهرهای قرمز کرونایی به واسطه عادی انگاری هر هفته افزایش می یابد، با توجه به این مهم در این مناطق قرار نیست کلاس های دانش آموزان و دانشجویان به صورت حضوری برگزار شود.
 
وی ادامه داد: در دیگر نقاط هم برگزاری کلاس ها در صورت تزریق واکسن، با رعایت پروتکل ها و یکسری محدودیت ها همراه خواهد بود، اگر دانشجویی دو دوز واکسن را نزده باشد، نباید اجازه ورود به کلاس یا خوابگاه را به وی بدهند.
 
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان درباره دلیل عدم لغو برخی محدودیت ها نیز گفت: یک نگرانی وجود دارد، برخی مواقع که بعضی محدودیت ها برداشته و به خصوص در ستاد مقابله با کرونا و از سوی دولت اعلام می شود، مردم احساس می کنند که شرایط عادی شده و عادی انگاری در جامعه زیاد می شود.
 
وی عنوان کرد: درباره محدودیت های تردد از 10 شب تا صبح نیز در ستاد چندین مرحله بحث شده، ما هم اعتقاد داریم که ضرورتی ندارد و خیلی ها به این نتیجه رسیدند، اما این نگرانی وجود دارد که اگر یکی از محدودیت ها لغو شود شاید مردم فکر کنند همه چیز عادی شده است.
 
 
کرونا تمام نشده است؛ مردم واکسن بزنند
 
شهریاری با تاکید بر این که اگر بخواهیم یک مورد از محدودیت ها را لغو کنیم مشکلات دیگری متاسفانه خودش را نشان می دهد، اضافه کرد:  نباید فکر کنیم کرونا تمام شده است.
 
وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: توانستیم در کنار تولید داخل، با سیاست های جدیدی که دولت به کار برد شاهد تسریع در واردات واکسن باشیم، به گونه ای که روند تزریق آن در کشور تسهیل شده و سرعت خوبی پیدا کرده است.

نماینده مردم زاهدان اضافه کرد: از آنجایی که بیشتر مرگ و میر در کسانی اتفاق می افتد که واکسن نزده اند، بنابراین از مردم خواهش می کنم که اگر واکسن نزده اند، برای حفظ سلامتی و جان خود، هموطنان و همشریان نسبت به تزریق آن اقدام کنند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 428965
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *