يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۰۴
۰
سرپرست مرکز بهداشت خبر داد؛

آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا افراد بالای ۴۰ سال در ایرانشهر / پوشش نوبت اول واکسن کووید_۱۹ به ۷۷ درصد رسید

ذبیح الله شیروانی گفت: پوشش نوبت اول واکسن کووید_۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ۷۷ درصد رسید.
آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا افراد بالای ۴۰ سال در ایرانشهر / پوشش نوبت اول واکسن کووید_۱۹ به ۷۷ درصد رسید
ذبیح الله شیروانی، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: طبق آمار واکسیناسیون کرونا تاکنون حدود ۷۷درصد از جمعیت این منطقه نوبت اول واکسن کرونای خود را دریافت کردند که لازم است کلیه همشهریان گرامی در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورده و هر چه سریعتر نسبت به تلقیح واکسن خود اقدام کنند.

وی افزود: حسب دستور ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا، ارائه خدمات منوط بر ارائه کارت واکسیناسیون کرونا بوده و امیدواریم افراد باقی مانده هر چه سریعتر برای دریافت واکسن کووید_ ۱۹ اقدام کنند تا به ایمنی مطلوب دست یابیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: واکسیناسیون نوبت سوم کرونا  در ایرانشهر آغاز شده و کلیه افراد بالای ۴۰ سال که دو نوبت واکسن برکت، سینوفارم و بهارات را دریافت کردند و از زمان تلقیح نوبت دوم آن ها ۳ ماه گذشته، هر چه سریعتر برای دریافت دوز بوستر به مراکز بهداشتی درمانی، ‌پایگاههای تجمیعی و خانه  های بهداشت مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: افراد بالای۴۰ سال  که دو نوبت واکسن استرازنکا و اسپوتنیک دریافت کردند و ۶ ماه از زمان نوبت دوم تلقیح آن ها گذشته است برای تلقیح نوبت سوم اقدام کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دوز بوستر، بر این اساس است که اگر سطح آنتی ‌بادی‌ در بدن فرد کاهش یابد، سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کمتر می شود.

شیروانی اضافه کرد: بر اساس مطالعاتی که انجام شده، معمولاً به طور متوسط ۶ ماه زمان برای تزریق دوز بوستر بعد از تزریق دوز دوم در نظر گرفته شده است، به طوری که بعد گذشت این زمان به دلیل این که سطح آنتی ‌بادی‌ کاهش می‌یابد، توصیه می‌شود که دوز بوستر‌ را افرادی که ریسک ابتلاء به بیماری_ کووید دارند، دریافت کنند.

سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: همراه داشتن کارت واکسن و کارت ملی برای تزریق دوز سوم ضروری است و توصیه شده افراد برای دریافت دوز سوم ترجیحا به همان مرکزی مراجعه کنند که دوز اول و دوم را دریافت کردند و در صورت مراجعه به سایر مراکز واکسیناسیون منعی برای دریافت واکسن وجود ندارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *