سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۰۷:۵۰
۰
یک کارشناس مسائل حقوقی مطرح کرد؛

قدرت نمایی، تیراندازی زیر سایه سلاح های غیر مجاز ممنوع/ تهدید با اسلحه جرم است

حمیدرضا خزایی فر گفت: تهدید و قدرت نمایی، تیراندازی و اخلال در امنیت با سلاح سرد جرم است و از نظر قانونی مجازات های سنگینی را در بر می گیرد.
قدرت نمایی، تیراندازی زیر سایه سلاح های غیر مجاز ممنوع/ تهدید با اسلحه جرم است
حمیدرضا خزایی فر، کارشناس مسائل حقوقی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: اکثرا استفاده از سلاح های غیر مجاز در بلوچستان خاصه جوانان شهرستان ایرانشهر بوده و دلایل استفاده این افراد دلیل های مختلفی را شامل می شود که یکی از این دلایل وجود اختلافات قومی و طایفه ای است.

وی افزود: برای جلوگیری استفاده از سلاح های غیر مجاز علما و ریش سفیدان نقش به سزایی را در این زمینه ایفا می کنند و سران طوایف و معتمدین در این راستا می توانند نقش آفرینی کنند و نگذارند به مرحله ای برسد که افراد از این سلاح ها برای حل مسائل و قضایای خود رو به سلاح های سرد بیاورند.

وی تصریح کرد: اختلافات طایفه ای را باید جدی گرفت و تا می توانیم تلاش کنیم از این نوع درگیری ها جلوگیری و پیشگیری و این گونه معضلات اجتماعی حل شوند‌.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسئله ای که باید اکنون مورد توجه و مطالعه قرار بگیرد این است که این همه سلاح غیرمجاز چطور در اختیار افراد ناشایست قرار می گیرد و مسئولین ذیربط باید جلسات مهمی در زمینه جمع آوری این گونه اسلحه ها تشکیل بدهند تا تدابیری اندیشه شود تا این ها با این هجم وارد کشور نشوند.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود این است که از ورود سلاح های سرد و غیرمجاز به داخل کشور جلوگیری به عمل آید و به‌ هیچ عنوان اسلحه در اختیار افراد غیر مسئول قرار نگیرد.

این کارشناس مسائل حقوقی عنوان کرد: برای جلوگیری از این رفتارهای سنگین که خیلی از اوقات منجر به جراحات سنگین و حتی قتل افراد و ایجاد ناامنی می شود باید از وجود علما و ریش سفیدان، سران طوایف، بزرگان در مجالس و محافل عمومی بهره مند شد و در راستای ترویج استفاده درست و به جا و جلوگیری از درگیری های طایفه ای فرهنگ سازی کرد.

وی اضافه کرد: حتی اساتید دانشگاه، نخبگان علمی افراد تاثیر گذار باید در راستای روشنگری و هدایت گری عدم استفاده از سلاح سرد زمان خشونت در زمینه فرهنگ سازی اقدام کنند و عموم افراد خصوصا نسل جوان را از عواقب خطرناک استفاده از این سلاح ها را آگاه کنند که چه عواقب خطرناکی برای این گونه افراد دارد.

این کارشناس مسائل حقوقی بیان کرد: افرادی که از سلاح های سرد استفاده می کنند باید بدانند که عواقب استفاده از این ابزارها باعث می شود آنان به عنوان متهم در دادگاه معرفی شوند و بازی با جان مردم مجازات های سنگینی چون اعدام، حبس ابد، قصاص و .... را در بر می گیرد.

خزایی فر خاطرنشان کرد: اگر مسئولین و سران طوایف و افراد ذی نفوذ بتوانند کارگروه هایی تشکیل بدانند و در آن گروه ها، هم فکری و چاره اندیشی کنند تا اختلافات قومی قبیله‌ ای نیز حل شوند.

وی گفت: اگر اتفاقی به وقوع بپیوندد پشیمانی سودی ندارد و طبق صحبتی که همیشه عام می گویند علاج قبل وقوع اتفاق است، واقعا نباید سلاح های غیر مجاز در اختیار جوانان و نوجوان قرار بگیرد و جوانانی که آمیخته با احساس و شور جوانی هستند ممکن است در بزنگاه تصمیمی بگیرند که تبعات آن لحظه که تصمیم غلطی بگیرند که گریبان گیر زن و بچه و اطرافیان آن ها شود که جبران شدنی نیست.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *