سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ۱۱:۲۸
۰
یک کارشناس مسائل سیاسی؛

بهترین راه عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی ایران تولید ملی است

محمد جواد سجادی گفت: اگر ما بر روی تولید تکیه کنیم در حقیقت رشد اقتصادی را افزایش داده و اشتغال ایجاد می شود و به دنبال آن تورم کاهش و درآمد سرانه افزایش می یابد که در نتیجه رفاه عمومی محقق می شود.
بهترین راه عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی ایران تولید ملی است
محمد جواد سجادی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: وقتی ما یک نگاه عمقی به شعار سال جدید داشته باشیم متوجه می شویم که تولید باید همراه با دانش باشد و اشتغال زایی در سطح کلان صورت بگیرد.

وی افزود: مردم ایران در سالی که گذشت با بهره گیری و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری پای صندوق های رای آمدند و با وجود ویروس کرونا انتخابات بسیار باشکوه و پرشور برگزار شد که نتیجه این عمل ملت پای کار آمدن دولت انقلابی و حزب اللهی بود که دغدغه اصلی اش حل معضلات و مشکلات جامعه است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی شهید تهرانی مقدم سیستان وبلوچستان تصریح کرد: با توجه به‌ شعار امسال اگر دولت، قوه قضائیه و مسئولین، مدیران، عموم مردم برنامه‌های خود را با نگاه دانش بنیان و اشتغال زایی پیش ببرند بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال توجه ویژه داشته باشیم متوجه خواهیم شد که تولید و دانش ارزش کار را بالا برده و این امر سبب افزایش اشتغالزایی می شود.

وی عنوان کرد: در حقیقت شرکت های دانش بنیان به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می کنند، نقش ویژه ای در رشد کشور در زمینه های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند و بفرموده رهبر معظم انقلاب، این شرکت ها یکی از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی به شمار می روند.

سجادی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در استان سیستان و بلوچستان وقتی ما منطقه گردشگری و توریستی خوبی چون شهرستان چابهار را داریم می توانیم از ظرفیت های این حوزه به‌ عنوان توریست درمانی یا در حوزه کشاورزی با توجه به مصوبه مجلس که آب از دریای عمان به منطقه سیستان آب منتقل شود می توان به دستاوردهای خوبی در زمینه اشتغالزایی دست یافت.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: با توجه به این که بخش بزرگی از جمعیت بیکار ایران فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند می توان گفت کشور ما از نظر نیروی انسانی، پتانسیل بالایی در بخش دانش بنیان دارد که اشتغال زایی در این بخش می تواند از مهاجرت نخبگان جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: مهاجرت نخبگان با تمام اختلافاتی که درباره میزانش در منابع مختلف وجود دارد در حقیقت یکی از معضلات مهم کشور است که منجر به از دست رفتن سرمایه های انسانی ارزشمند این مرز و بوم می شود.

وی عنوان کرد بهترین راه عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی تولید ملی بوده و این مورد مهم ترین مسائل اقتصادی کشور را، مسئله را حل می کند.

سجادی گفت: اگر ما بر روی تولید تکیه کنیم در حقیقت رشد اقتصادی را افزایش داده و اشتغال ایجاد می شود و به دنبال آن تورم کاهش و درآمد سرانه افزایش می یابد که در نتیجه رفاه عمومی محقق می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در واقع تحقق شعار سال جدید با همکاری قوه قضائیه، قوه مجریه و نظارت مجلس و پیگیری های مدیران و مسئولان امکان پذیر است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *