دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۴۶
۰
ما را هم استخدام کنید؛

معلمان مدارس غیرانتفاعی امنیت شغلی ندارند/کسی صدای آنان را نمی شنود

باید به دغدغه‌های معیشتی و حقوق و مزایا معلمان مدارس غیرانتفاعی توجه شود.
معلمان مدارس غیرانتفاعی امنیت شغلی ندارند/کسی صدای آنان را نمی شنود
به گزارش پهره؛ دستمزد بسیاری از معلمان مدارس غیرانتفاعی هر سال بیشتر از قبل در مقابل گرانی ها آب می رود، به نحوی که اکنون بیشتر معلمان آزاد مدارس غیرانتفاعی ماهانه بین 600 تا 800 هزار تومان حقوق می گیرند و بسیاری از آن ها فاقد بیمه و قراردادی محکم هستند.
در این راستا یکی از معلمین مدارس غیرانتفاعی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به مشکلات فراوان معلمان غیرانتفاعی، بیان کرد: بسیاری از معلمان با گزینش آموزش و پرورش در استان‌های مختلف و با سوابقی تا 20 سال با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد حتی دکترا مشغول به تدریس درمقاطع مختلف هستند ولی هیچ حمایتی از این ارگان دریافت نمی‎کنند.  
عدالت گمشده در حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی
وی افزود: پرداخت حقوق 600 تا 800 هزار تومانی به معلمان همخوانی با گرانی های موجود در جامعه را ندارد.
 این معلم مدرسه غیرانتفاعی تصریح کرد: حقوق میانگین حقوقی این افراد بین 600 تا 800 هزار تومان است و  بیمه نیستیم.
 وی نداشتن بیمه را یکی دیگر از مشکلات معلمان غیرانتفاعی دانست و عنوان کرد: ما امنیت شغلی به هیچ عنوان نداریم و حتی شاهد هستیم که با کوچکترین اتفاقاتی چون بارداری، اعتراض به میزان حقوق، بیماری از کار بیکار می‌شویم که این مسئله نیز عادلانه نیست.
وی اضافه کرد: از مسئولین خواهشی که دارم مشکلات معلمان مدارس غیر دولتی را به صورت ویژه بررسی و پبگیری کنند.
معلمان مدارس غیرانتفاعی در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند
در این راستا عبدالغفور حسینی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: معلمین مدارس غیرانتفاعی باید در آزمون های استخدامی آزاد که از سوی وزارت اعلام می شود شرکت کنند و در قالب آن آزمون ها و قبولی پس از آن می توانند وارد آموزش و پرورش شوند.
وی افزود: معلمین مدارس غیر انتفاعی به این مسئله نباید فکر کنند که چون تدریس خصوصی در مدرسه های غیردولتی دارند حقی برای استخدام در آموزش و پرورش خواهند داشت.
وی اضافه کرد: استخدام شدن معلمان مدارس غیردولتی فقط در راستای شرکت در آزمون استخدامی امکان پذیر بوده و این تنها فرصت جذب آن ها در ارگان آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429696