شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۰۰
۰
در دیدار با خانواده شهید لال بخش شهلی بر مطرح شد؛

نقش والای شهید و شهادت در پاسداری از فرهنگ دینی

امام جمعه ایرانشهر گفت: کسانی که دعوت به قرآن و اسلام می کنند به خصوص روحانیت باید پرچم دار و جلودار مردم باشند و در حفظ اسلام جانشان را تقدیم کنند که یکی از شهدا روحانیت شهید لال بخش شهلی بر که هنوز حوزه نیامده خود را وقف جبهه کرد.
نقش والای شهید و شهادت در پاسداری از فرهنگ دینی
به گزارش پهره، در هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه،حجت الاسلام جواد قنبری، نماینده کلی فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر به همراه حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه معزز و هئیت همراه حیدر بومری، معاون هماهنگ کننده با خانواده شهید لال بخش شهلی در بخش بزمان این منطقه بر دیدار و گفتگو کردند و  یاد و خاطره این بزرگوار را گرامی داشتند.
در این دیدار حجت الاسلتم و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر بیان کرد: دین اسلام اگر پیشرفت و گسترش پیدا کرد بدون شک بحث اصلی اش با فرهنگ ایثار و شهادت ادغام بوده و جایی که اسلام نیاز به حفظ و حراست داشته خون هایی چون حسین بن علی (ع) ریخته شده که به این وسيله بقای آن را تقویت کرده است.
وی افزود: وقتی به آموزه های دینی و فرهنگ مراجعه می کنیم اگر اسلام بقایش با شهادت عزیزی مثل حسین بن علی(ع) که جز جگر گوشه های پیامبر (ص) بوده جانش را تقدیم می کند تا اسلام زنده بماند.
این خطیب جمعه تصریح کرد: مسیر جمهوری اسلامی بنا به دستورات خداست و ما باید در راه خدا شهید شویم و درجنگ تحمیلی شهدا نقش آفرینی کردند و بعد از آن مدافعان حرم جانشان را برای حفظ اسلام تقدیم کردند.
وی اضافه کرد: کسانی که دعوت به قرآن و اسلام می کنند به خصوص روحانیت باید پرچم دار و جلودار مردم باشند و در حفظ اسلام جانشان را تقدیم کنند که یکی از شهدا روحانیت شهید لال بخش شهلی بر که هنوز حوزه نیامده خود را وقف جبهه کرد.
وی با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم که فرموده: اگر شهدا جانشان را تقدیم کردند هرگز عملشان ضایع نمی شود، گفت: امروزه شهدا با جان دادنشان عزت و احترام در سطح منطقه ایجاد کردند که خود دشمن این عزت را بیان می کند. در پایان یادی از شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و شهدا مدافع حرم و امنیت و شهدا سلامت کردند و یاد و خاطرشان را گرامی دانستند.
وی با اشاره به یادواره شهدا روحانیت در روز دوشنبه در استان، عنوان کرد: از مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمام مسئولین و خانواده شهدا کمال تشکر را دارم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429718