جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ۱۰:۱۴
۰
جنوب شرق در محاصره باد و باران؛

وقتی بارش باران و وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان طوفان به پا می کند/ عذر خواهی رئیــس شــورای اسلامــی شهــر"محــمدان" از مردم

پس از گذشت ساعاتی از بارندگی در برخی از نقاط سیستان وبلوچستان، به علت ضعف در زیرساخت ها، آبگرفتگی معابر منجر به اختلال در تردد شهروندان و خودرو‌ها و انسداد برخی از محورهای مواصلاتی شد.
وقتی بارش باران و وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان طوفان به پا می کند/ عذر خواهی رئیــس شــورای اسلامــی شهــر"محــمدان" از مردم
به گزارش پهره؛ بارش باران رحمت الهی به شمار می رود و هر بار هم که دراستان پهناور سیستان و بلوچستان شروع به باریدن می کند علاوه بر خوشحالی مردم، چالش هایی به وجود می آورد که شیرینی این رحمت را به کام برخی تلخ می کند.
این بار اما بارش باران همراه با وزش باد میهمان برخی از نقاط شهری و روستایی در این خطه پهناور است که این شرایط، اوضاع را برای شهروندان طوفانی کرده و منجر به بروز گلایه مندی هایی شده است.
جاری شدن سیل و آبگرفتگی منازل و معابر شهری به علت ضعف زیرساخت ها، انسداد مسیرها و محورهای مواصلاتی، قطع برق، اختلا در تردد شهروندان از جمله چالش هایی است که هر بار هنگام بارش باران مردم این دیار را به دردسرهای فراوان می اندازد.
ارگان های خدمات رسان از تجهیزات و امکانات مناسب برخوردار نیستند!  
در این راستا محمد ارباب، یکی از شهروندان ساکن در محمدان شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: هر وقت بارش باران در منطقه ما رخ می دهد به نوعی برای ساکنان این شهر نگران کننده است.
وی افزود: اکثر اوقات بارش باران سبب آبگرفتگی معابر و پل های زیر گذر می شود که رفت و آمد را برای مردم شهر محمدان سخت می کند.
این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: علیرغم اینکه تمامی نیروهای شهرداری و اکثر سازمان ها خدمات رسان در حالت آماده باش به سر می برند، اما انگار تلاش ها بی فایده است چرا که این ارگان ها هم از تجهیزات و امکانات مناسب برخوردار نیستند.  
دردهای زیرساختی شهر محمدان درمان شدنی نیست   
وی اضافه کرد: عدم زیرسازی مناسب و شیب غیر استاندارد در معابر و حتی شکل جداول هم مورد انتقاد است، اگر قسمت هایی که آب جمع می شود اصلاح شود باز هم کفایت نمی کند و باید زیرساخت ها اصولی اصلاح شود.
ارباب خاطرنشان کرد: ساکنان شهر محمدان از مسئولین شهری انتظار معجزه ندارند ولی انتظار تغییرات زیرساختی را دارند.  
رفع معضلات؛ به زودی
وحیــد درزن، رئیــس شــورای اسلامــی شهــر محــمدان شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به بارش شــدید باران در چنــد روز گذشته در بعــضی از مـعابر و پل های زیـر گذر شاهـد آب گرفتگـی بودیــم که با همکاری نیروهای شهرداری درحال تخلیه آب و رفع مشکل تردد شـهروندان و کـشاورزان هستیم.
وی افزود: با توجه به این که بــزرگراه شــهر مــحمدان به دو قســمت شـمال و جنـوب تقــسیم شــده که هــنگام بارنــدگی ارتـباط کاملا قطــع می شود و اکثر مـردم این منطقه کـشاورز هســتند بـرای تردد نیـاز به استـفاده از زیــرگذر را دارنـد که براسـاس اولویـت مـشغول به بازگشـایی زیـرگذرهای مســدود شـده هستیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: بابـت تاخــیر در بازگـشایی زیـرگـذرها به علـت نـقص فـنی دســتگاه مینـی لودر که تـنها دسـتگاه مـوجود برای تـخلیه آب زیـرگذرها است، از مـردم شهرعـذرخواهی مـی کنم‌.
وی عنوان کرد: مــشکل آب گرفــتگی مــعابر و پل های زیــرگذر ســطح شهر محمــدان در حال مرتفــع شـدن هستند، در حال حاضر چـهار دهــنه پل زیـرگذر در قســمت های مخــتلف این منطقه قابل اســتفاده و تـردد به آسـانی انــجام می گیــرد.  
انتهای پیام/
کد مطلب: 429872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *