پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۲۰
۰
یک استاد دانشگاه؛

توجه به جهاد تبیین یکی از رسالت های همگانی به ویژه نخبگان است/جهاد تبیین عاملی برای خنثی کردن توطئه‌های شوم دشمنان

احسان عدیلی گفت: دستگاه‌ ها و ادارات باید اقدامات راهبردی در راستای جهاد تبیین انجام بدهند.
توجه به جهاد تبیین یکی از رسالت های همگانی به ویژه نخبگان است/جهاد تبیین عاملی برای خنثی کردن توطئه‌های شوم دشمنان
احسان عدیلی، استاد دانشگاه در گفت و گو باخبرنگار پهره بیان کرد: مسئله ای که در بحث جهاد تبیین بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد زمان و موضوع عناوین مختلف است.
وی افزود: در واقع اگر بحثی در راستای اصل نظام جایی توسط دشمنان مورد اشکال، حمله یا تخریب قرار بگیرد به‌ هر حال باید تبیین انجام شود.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: بعضی وقت‌ ها در گروه‌های خانوادگی، اداری و دوستان ملاحظه می‌شود که مباحث سیاسی یا جناح‌های مختلف قضاوت می شود که چرا این کار را انجام ندادند و چرا این اتفاقی افتاد یا نیفتاد که با این محوریت افراد وارد مباحث سیاسی شدند و اساساً این مسائل دلخوری را به دنبال دارد و این موضوع نمی تواند مصداق جهاد تبیین باشد.
عدیلی تصریح کرد: اما اگر جایی بحثی و صحبتی در رابطه با اصل و مبانی نظام باشد باید حتما قضیه شفاف سازی شود که این مورد مربوط به جهاد تبیین است.
وی اضافه کرد: بخش عمده جهاد تبیین بر عهده خود مسئولین و بخش‌های دولتی است و در این زمینه صدا و سیما و رسانه ها می توانند نقش به سزایی داشته باشند.
این عضو هئیت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ ها یک شبکه کوچک ماهواره‌ای چون یک خط و پشتوانه فکری را مورد هدف قرار می دهد می‌تواند در مسیر باطل خود موفق عمل کند.
وی گفت: اما ما می‌بینیم بعضی دستگاه‌های عریض و طویل با افراد فراوان سازمانی آنگونه که باید، نتوانستن در راستای تبیین و موفق باشند و در واقع دلیلش این است که شرایط همان کلمه اول یعنی بحث جهاد تبیین بوده که مربوط به عدم کار جهادی و پشت‌ میز نشینی و از همه مهم‌ تر عدم تکیه‌ بر امور پشتوانه‌ های فکری و عدم استفاده از نخبگان و انجام یکسری کارهای روزمره و روتین در اینگونه ادارات است.
به گفته عدیلی؛ پس ادارات کشور ما چون صدا وسیما، ارشاد باید از انجام کارها به صورت روزمره و روتین فارغ شوند چون این موضوع فاجعه بوده و می‌تواند مشکل خیلی اساسی ایجاد کند پس تک‌ تک افراد مسئولیت دارند و بخش عمده آن بر عهده دستگاه‌های دولتی و اداری است.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر کسی حرف سیاسی بزند ما باید اثبات کنیم که این قضیه سیاسی اشتباه، غلط یا درست به‌ نظر می‌رسد که این‌ طور نیست و در حقیقت خیلی وقت جهاد تبیین با یک کار رسانه‌ای ساده، گرافیکی، کلیپ ساده می‌تواند انجام شود و همین مسئله کارگشای خیلی از بخش‌های جامعه واقع شود.
این استاد هئیت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: همواره جهاد تبیین همیشه در راستای مباحث سیاسی نیست بلکه خیلی وقت‌ها در زمینه موضوعات فرهنگی، اقتصادی هم مطرح می شود.
وی اضافه کرد: یک نمونه خیلی خوب که می توان به آن اشاره کرد که جهانی شد سرود سلام فرمانده بود که در حقیقت با این کار دلی و کم‌ هزینه در راستای جهاد تبیین گامی برداشته شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429928