پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۳۶
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر عنوان کرد؛

استقبال کم رنگ روستاییان ایرانشهری از صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری

علی شعبانی گفت: بخشی از دلیل عدم استقبال جمعیت روستایی شهرستان ایرانشهر از بیمه اجتماعی، عدم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب از سوی کارگزاران و مسئولین است.
استقبال کم رنگ روستاییان ایرانشهری از صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری
علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به آینده نامطمئن پیش روی انسان، بیان کرد: به عنوان یک تدبیر برای تامین فردا، باید از بیمه ها استفاده کنیم تا در زمان پیری، ناتوانی و مشکلات و نیز تضمین حداقل معیشت خانواده در زمان فوت سرپرست خانوار، دچار معضل و نگرانی نشویم.
وی افزود: شرایط بیمه روستایی بسیار مناسب است و باید کشاورزان و روستاییان و عشایر را نسبت به مزیت های آن آگاه کنیم تا از آن به خوبی بهره مند شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: بخشی از دلیل عدم استقبال جمعیت روستایی شهرستان ایرانشهر از بیمه اجتماعی، عدم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب از سوی کارگزاران و مسئولین است و به طور یقین اگر اقدام جدی در این جهت انجام نشود، مردم روستایی ضرر می کنند و در زمان نیاز ممکن است فرصت و شرایط لازم بهره مندی از این مزیت ها فراهم نشود.
فرماندار ویژه ایرانشهر اضافه کرد: بخشی از عدم استقبال نیز به دلیل عدم آگاهی مردم از مزیت های این بیمه هاست.
شعبانی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بیمه گذار یک سوم هزینه و دولت دو سوم هزینه را می پردازد، برای روستایی و عشایر بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: بنابراین معرفی دقیق و صحیح بیمه از طریق مسوولان صندوق، بخشداران، دهیاران و کارگزاران ضروری است.
فرماندار ایرانشهر عنوان کرد: ما باید به اشکال مختلف بتوانیم در ایجاد آرامش روانی و اطمینان به پشتوانه های حمایتی زندگی مردم روستایی و عشایر کمک کنیم.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر در شهرستان ایرانشهر مورد انتظار است تا مردم بتوانند از خدمات و ارزش افزوده سرمایه گذاری های بیمه منتفع شوند و البته در اقبال مردم به پذیرش بیمه هم موثر است.
وی افزود: با تحقق این مسئله، مردم از مزایای ارزشمند آن بهره مند خواهند شد و این نیازمند رسیدن تعداد بیمه گذاران به حد نصاب لازم برای ایجاد انگیزه صندوق به سرمایه‌گذاری است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *