يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۱۵
۱
نوش داروی نمکی با شروع آنفلوآنزا کمیاب شد؛

سرم در داروخانه های ایرانشهر نایاب شد

نبود سرم در داروخانه های ایرانشهر باعث سردرگمی بیماران و ابراز گلایه آنان شده است و از مسئولین خواستار رسیدگی به این معضل شدند.
سرم در داروخانه های ایرانشهر نایاب شد




  






به گزارش پهره؛ این روزها با مراجعه به مطب پزشکان و اورژانس بیمارستان‌ها، شاهد مراجعات افرادی هستیم که علاوه بر بیماری های دیگر بیشتر درگیر آنفلوانزا هستند. 


در حقیقت شیوع آنفلوانزا خیلی زودتر از پیش بینی‌های فصلی آغاز شده است و وارد پیک این بیماری شدیم. 


مسئله ی مهمی که این‌ روزها باعث رنجش بیماران می شود نبود سرم و چرایی نبود آن است که در شهرستان ایرانشهر که به این بزرگی بوده و دارای داروخانه های فراوانی می باشد با کمبود مواجه باشیم.

 بیماران وقتی نسخه تجویز پزشک را تحویل داروخانه می دهند و اگر شامل سرم باشد متصدی به آنان می گوید سرم گیر نمی آید و با دستان خالی بر می گردند.


سردرگمی بیماران با نبود سرم 

در این راستا یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: بر اساس نظر پزشک، فرزندم باید طی دو  روز سرم دریافت کند، اما بنده به داروخانه های متعددی مراجعه کردم و تنها جوابشان این بود که این دارو گیر نمی آید.

وی افزود: بنده بعد از مراجعه به حداقل پنج داروخانه نتوانستم داروهای مورد نیاز بیمار را تهیه کنم و همه به من پیشنهاد کردند که به داروخانه بیمارستان‌ها مراجعه کنم و در آنجا هم به من گفتند که سرم به بیماران بستری تعلق می گیرد و این باعث سردرگمی بیماران شده است.




مسئله نبود سرم پیگیری شد  

در این راستا سعید موحد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در راستای کمبود سرم مکاتباتی با معاونت غذا و دارو انجام شده است و این معضل در حال پیگیری است.


وی افزود: اکنون سرم به تعداد فراوان وارد کشور شده و در حال توزیع می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توزیع سرم به زودی در حیطه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر وضعیت بهبود می یابد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *