شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۸:۵۰
۰
بیماری قند قاتل خاموش است؛

فعالیت جسمانی منظم چون ورزش اثرات معجزه آسایی در درمان دیابت دارد

ذبیح الله شیروانی، رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: با آموزش باید از ابتلا به دیابت در آینده خود را محافظت کنیم و اقدامات لازم و کافی در این زمینه را باید انجام بدهیم‌.
فعالیت جسمانی منظم چون ورزش اثرات معجزه آسایی در درمان دیابت دارد


 





به گزارش پهره؛ در حقیقت دیابت یک بیماری بوده که بدن فرد مبتلا دیگر قادر به استفاده از کربوهیدرات یا همان قند به عنوان سوخت اصلی در بدن نیست.

در حقیقت عدم تجزیه کربوهیدرات در بیماری دیابت به دلیل اختلال در ترشح انسولین یا پاسخ به آن یا هر دو این مشکل به وجود می‌آید. 


در واقع دیابت یک مشکل بوده که اگر به‌ موقع تشخیص داده شود می توان از عوارض خطرناک بعدی پیشگیری کرد.

در این راستا ذبیح الله شیروانی، رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: دیابت یکی از شایع‌ ترین بیماری‌ های مزمن بوده که آمار آن در دنیا رو به افزایش است.

وی افزود: در طی سال های اخیر شیوع دیابت در جهان بیشتر شده و این بیماری سالانه عامل بیش از ۴ میلیون مرگ در جهان است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: در حقیقت افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان بیماری روزافزون دیابت یک امر الزامی و ضروری است. 


وی اضافه کرد: با آموزش باید از ابتلا به دیابت در آینده خود را محافظت کنیم و اقدامات لازم و کافی در این زمینه را باید انجام بدهیم‌.


رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر خاطرنشان کرد: باید در راستای غلبه و پیشگیری بیماری دیابت بر نقش تحرک و فعالیت بدنی تاکید فراوان داشت. 

وی تصریح کرد: باید به ورزش به عنوان حفظ کننده سلامت افراد توجه ویژه داشت و ورزش کردن را باید به صورت یک فرهنگ همگانی در سبد خانوار با هدف پیشگیری و کنترل بیماری دیابت ترویج بدهیم. 

انتهای پیام/
کد مطلب: 430198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *