يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۱۰
۰
فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر:

مدیران برای رفع مشکلات محروم ترین قشر جامعه دست به دست هم بدهند

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه کارگران محروم‌ترین قشر جامعه هستند، گفت: مسئولان و مدیران برای رفع مشکلات معیشتی آنها دست به دست هم بدهند.
مدیران برای رفع مشکلات محروم ترین قشر جامعه دست به دست هم بدهند






به گزارش پهره در واقع کار کردن بزرگترین و زیربنایی ترین‌ ‌ بخش زندگی انسان است که به وسیله آن انسان می‌تواند به استعداد درونی خود پی ببرد.

در حقیقت کارگران زحمت‌کش‌ترین قشر فعال جامعه بوده و تمام کشور وابسته به زحمات این همین افراد هستند. 

در این راستا محمد هراتی در گفتگو با خبرنگار پهره با اشاره به بوسیدن دست کارگران توسط پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: دست کارگران نشان‌دهنده کار تولیدی کارگران است و شهدای کارگری بسیاری هستند که این شهدا می‌توانند  بهترین اسوه و الگو برای کارگران دیگر قرار بگیرند.

وی افزود: وظیفه کارگران یکی از موثرترین نیرو‌های محرکه جامعه در بحث تولید و اقتصاد کشور، نقشی بسیار سرنوشت‌ساز است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر در سال‌های اخیر به شعارهای سال توجه کنیم متوجه می‌شویم که مقام معظم رهبری اکثرا با مضامین اقتصادی نامگذاری کردند.

وی اضافه کرد: عنوان تولید در شعارهای سال‌های اخیر به‌عنوان محور قرار داشته و باید به این مسئله هم توجه ویژه داشت که تولید یکی از ارکان اساسی کار پیش‌برنده کارگران است.

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: اگر تولید را به عنوان کلید پیشرفت و غلبه بر فتنه‌های اقتصادی که دشمنان در کشور ما هدف گیری کردند در نظر بگیریم پس کارگران عنصر اصلی اقتصاد در جامعه به شما می‌روند. 

وی با بیان اینکه جهاد امروز جهاد در عرصه تولید  است، اضافه کرد: سپاه هیچگاه خود را از جامعه کارگری جدا نمی‌داند و همدل در کنار این قشر زحمتکش هستند تا فرمان ولی امر مسلمین که برای کارگران ارزش قائل هستند در مورد رونق تولید را محقق کنند.

هراتی با اشاره به مقام کارگری از دیده معصومین که شأن والایی برای این قشر قائل هستند، ادامه داد:  از نظر پیامبر گرامی اسلام، منزلت کارگران در ردیف انبیاست که آن بزرگوار فرموده"هرکس از دسترنج خود مخارج زندگی خود را تأمین کند، روز قیامت در صف پیامبران قرار خواهد گرفت و از عنایاتی که پیامبران بهره مند هستند بی نصیب نخواهد ماند".

 این مقام مسئول یه بیان اینکه شخصیت و زندگی کارگران با کار آن‌ها همراه بوده، بیان کرد: مسئولان و مدیران دست اندرکار باید با تمام وجود زحمات و تلاش‌های طاقت فرسای مردم ضعیف جامعه را درک و حداقل کاری که از عهده آن‌ها بر می‌آید حقوق و دستمزد و بیمه این قشر محروم را به موقع پرداخت کنند تا خدای ناکرده سر این مسئله مشکلی در تامین مایحتاج زندگی‌شان پیش نیاید.


فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: از روز پنجم اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگری نامگذاری شده که حوزه بسیج کارگری و اداره تعاون و کار این منطقه برنامه‌های متنوعی را از جمله غبار روبی از مزار شهدا، خدمت دیدار از دو نفر از خانواده شهدا، انتقال خون تعدادی از پرسنل شرکت و اداره کار و توزیع تعدادی بسته معیشتی را بین کارگران بازنشسته و برگزاری جلسات انس با قرآن و نشست‌های روشنگری پیرامون ارتباط و حجاب خواهران و شیفت ایثار،  اردوی تفریحی فرهنگی، بازدید از شرکت ایران کولا و برگزاری کلاس توجیهی پیشگیری از اعتیاد که در کارخانه بافت بلوچ، دیدار با امام جمعه معزز و فرماندار شهرستان از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دادند.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *