يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۰:۳۵
۰
یک کارشناس سیاسی:

شهید الداغی نماد غیرت و مردانگی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهید حمید‌رضا الداغی در دفاع از آن دو دختر نوجوان به‌عنوان شهید غیرت معروف شد.
شهید الداغی نماد غیرت و مردانگی است
 حجت‌اله صادقی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: هر حرکت و اقدامی که در جهت اسلام و انقلاب اسلامی باشد مورد هجمه عوامل نفوذی داخل و دشمنان خارجی قرار می‌گیرد و برایشان مهم نیست عامل این اقدام در چه حزب و گروهی باشد.
 
وی افزود: از دید معاندین هر حرکتی در جهت مبانی اسلام و انقلاب اسلامی باشد محکوم است چرا که مبنای فکری معاندین عناد و دشمن با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
 
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: شهید حمید الداغی وابسته به گروه و جناح خاصی نبود و به گفته همسرش این شهید بسیجی و چهره سیاسی نبود و در حزب خاصی هم فعالیت نداشت، ولی زمانی‌ که دید عده‌ای قصد آزار و اذیت دختر نوجوانی را دارند  بدون لحظه‌ای درنگ و بدون ترس از سلاح سرد آن گرگ‌صفتان، به دفاع از آن دختر پرداخت و حتی چند ضربه چاقو نتوانست او را تا آخرین لحظه از دفاع از ناموس متوقف کند.
 
وی تصریح کرد: در واقع این همان غیرت، شجاعت و حرکت در مسیر نورانی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به معنی حقیقی کلمه است و دررابطه‌با این موضوع همان جریانی که شعار آزادی سر می‌دادند و از زن و زندگی حرف می‌زدند هشتکی نزد توییتی از سویشان صادر نشد.
 
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: همان جریان‌هایی که جریان مهسا امینی‌ها را مبارزه با آزاد زنان می‌دانست! چرا نگفت یک جوان این‌گونه جانانه از زن و زندگی دفاع کرد.
 
وی اظهار کرد: شهید الداغی در زمان مناسب و در مکانی که خداوند می‌خواست به او عزت دنیوی و اخروی بدهد وارد میدان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شد و خداوند هم مزد این غیرتمندی و شجاعت را عزت ابدی او در دنیا و آخرت قرارداد.
 
صادقی گفت: قطع به‌یقین جامعه‌ای که در آن به معروف عمل نشود و مردم روی به منکرات آورند دیگر جامعه‌ای اسلامی نیست و برای اقامه معروف در جامعه و منکر گاهی باید قیام کرد و این قیام و نهضت هزینه دارد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: چه‌بسا هزینه برگرداندن ارزش‌های اسلامی در جامعه دادن جان و مال باشد و نباید آن را دریغ کرد کاری که سید الشهداء به همه ما آموخت که اقامه امربه‌معروف و نهی از اساسی‌ترین اصول شکل‌گیری انقلاب اسلامی است که نباید از آن غافل شد.
 
وی اضافه کرد: البته ذکر این نکته لازم است که امروز اکثریت مردم ایران اسلامی در مدار حقیقی اسلام و ارزش‌های اسلامی قرار دارند و محدود افرادی که مبانی و ارزش‌ها را کوچک می‌شمرند و آن را رعایت نمی‌کنند با دولت مقتدر و انقلابی قطع به‌یقین به این مبانی و ارزش‌های اسلام برخواهند گشت.
 
صادقی بیان کرد: باید قوانین به‌گونه‌ای باشد که از آمران به معروف نهایت حمایت صورت پذیرد البته آگاهی لازم در این زمینه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه ضروری می‌کند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: قصاص قاتل یک موضوع و حکم قرآنی است که در اجرای آن به تعبیر قرآن حیات است و در این که مماشات با قاتلین اتفاقات تلخ فراوانی را رقم می‌زند هیچ شکی نیست چرا که قاتلی که مرتکب قتل شود بعد آزادانه در جامعه قدم بزند این جرات و جسارت را دارد که دومرتبه دست به این کار بزند و خب این یک مسئله‌ای عقلی و مماشات با آن ناشی تحت هیچ شرایطی عقلانی نیست.
 
صادقی عنوان کرد: با برخورد مقتدرانه و دور از مماشات با افرادی که در پی پایمال‌کردن ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هستند شاهد تکرار حوادث تلخ این‌گونه نباشیم.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcjtyev8uqemyz.fsfu.html
 
کد مطلب: 430437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *