يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴
۰
ضرورت هوشیاری در برابر تهاجم فرهنگی دشمن؛

دانش‌آموزان در گرداب آشفته بازار فضای مجازی اسیر نشوند

مشاور جوان آموزش‌وپرورش ایرانشهر گفت: فضای مجازی امروز دسترسی کودکان را به هرگونه اطلاعات آسان کرده و فقط یک کار فرهنگی و پرورشی باعث می‌شود تا نسل امروز ما از هر گونه تهاجم در امان بماند.
دانش‌آموزان در گرداب آشفته بازار فضای مجازی اسیر نشوند





به گزارش پهره؛ در حقیقت دانش‌آموزان نسل جدید یعنی که فرزندان دانش‌آموزان زمان جنگ تحمیلی یا بعد انقلاب بوده که در شرایط فعلی جامعه با جنگ تهاجم فرهنگی یا همان جنگ نرم  مواجه هستند. 

در واقع فرزندان نسل جدید نبرد با دشمن قابل مشاهده نیست که به صورت فضای فیزیکی برایشان قابل رویت باشد که بتوانند در آن با دشمن مقابله کرد بلکه همه چیز مجازی است.

پس در چنین زمینه ای نیاز است دانش آموزانی که ناخواسته مبارزان این رویارویی هستند خود را به سلاح دانش علیه این دشمن نامرئی مجهز کنند تا بتوانند از خود و کشورشان محافظت و مراقبت کنند.

در این راستا احسان رییسی نیا، مشاور جوان آموزش پرورش ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما ‌بیان کرد: مدرسه دومين نهادي است که وظیفه تربیت و پرورش فرزندان بعد از خانواده را برعهده دارد و باید دارای بنیادی قوی و ریشه ای در امر آموزش داشته باشد.

وی افزود:  البته مفهوم تربيت اجتماعي از قلمرو نهادهای رسمي مثل خانواده و مدرسه فراتر مي رود و مطبوعات، راديو و تلويزيون و تجارب شخصي را نيز شامل می شود و ميدان گسترده تری می يابد. 

رییسی نیا تصریح کرد: اهمیت این موضوع در کنار تهاجم فرهنگی دشمن می‌طلبد تا کار پرورشی کارشناسی شده و مطابق با شرایط روز دنیا باشد زیرا پرورش یک نیروی متعهد تحول اساسی در سرنوشت کشور ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: تربیت جامعه هیچگاه به عهده شانس یا اتفاق نیست و برای تربیت باید برنامه داشت و از روی احتمال، یک جامعه به رشد و بالندگی نمی‌رسد.

رییسی نیا خاطرنشان کرد: کار پرورشی مدارس با اشاره به تاکید بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان باید جذابیت بالایی داشته باشد زیرا اگر نتواند فرد را به سمت خودش جذب کند بدون شک برنامه فرهنگی ما بدون نتیجه می‌ماند.

وی عنوان کرد:  دنیای امروزی دنیای جدیدی است که مستلزم تربیت است با روشهای قدیمی و گذشته نمی توان بچه های امروزی را برای نسل آینده تربیت کرد.

وی اضافه کرد: فضای مجازی و سایر موارد به گونه ای گسترده است که اگر یک معلم پرورشی از نظر داشتن اطلاعات بروز نباشد یقینا نمی تواند با نسل امروز ارتباط صحیح برقرار کند.

مشاور جوان آموزش و پرورش ایرانشهر گفت: فضای مجازی امروز دسترسی کودکان به هرگونه اطلاعات را آسان کرده و فقط یک کار فرهنگی و پرورشی باعث می شود تا نسل امروز ما از هر گونه تهاجم در امان بماند.

وی ادامه داد: آموزش خلاقانه باعث جذب افراد و تربیت صحیح می شود همان گونه که غرب با هر ترفندی سعی و تلاش می کند تا نسل های آینده ما به سمت خود سوق دهد و آن‌ها را گمراه کند.

رییسی نیا خاطرنشان کرد: هدف اساسی همه فعالیت های تربیتی مدرسه این است که انگیزه ها و محرک های لازم را برای ادامه رشد و تکامل طبیعی و سالم دانش آموزان ایجاد کند.

وی بیان کرد: تهاجم فرهنگی دشمن فقط با یک پرورشی سالم، جذاب و متنوع خنثی خواهد شد و این مسئله نیازمند بروز رسانی افراد و داشتن خلاقیت در کار مدرسه است.

مشاور جوان آموزش‌وپرورش ایرانشهر گفت: استفاده از الگوهای صحیح و شاداب می تواند روحیه با نشاطی در دانش آموزان شکل دهد و آنها را به سمت و سوی درستی هدایت کند.

اننهای خبر/
کد مطلب: 430465