سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ۰۸:۰۲
۰
فرماندار شهرستان بمپور خبر داد:

افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای از ضروریات مهم است

فرماندار شهرستان بمپور گفت: افزایش پایگاه‌های امداد و نجات در جاده‌ها تأمین و توسعه تجهیزات یکی از ضروریات است.
افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای از ضروریات مهم است
محمدمهدی سجادی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان‌ و بلوچستان در حاشیه کلنگ‌زنی پایگاه ثابت شهید ولی فتح مرادی هلال‌احمر در شهرستان بمپور در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: با توجه به ضرورت دسترسی سریع به مصدومان ناشی از حوادث و بحران‌ها، ایجاد پایگاه‌های امدادونجات در جاده‌های بین شهری به کاهش آسیب‌ها و تلفات انسانی کمک خواهد کرد و از طرفی وجود آن باعث آرامش روانی مردمی‌که در حال تردد در جاده‌ها و مسیرها هستند می‌شود.

وی افزود: پایگاه امداد و نجات بمپور به زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع در محور ایرانشهر- بم  احداث خواهد شد.

سلمان برهانی، فرماندار بمپور نیز در این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی امدادگران هلال احمر، بیان کرد: امدادگران هلال احمر در خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف جامعه نقش مهم و درخور تحسین دارند.

وی افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در شهرها و روستاهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همسان با افزایش پایگاه‌های امداد و نجات در جاده‌ها تأمین و توسعه تجهیزات یکی از ضروریات است.

برهانی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بمپور در یکی از شاهراه های‌ جنوب استان، جاده ترانزیت چابهار و چند محور مواصلاتی مهم، وجود پايگاه امداد و نجات هلال احمر و استقرار امدادگران متخصص در اين مکان تلفات ناشی از تصادفات را كاهش و همچنین روند امداد رساني به آسيب ديدگان حوادث جاده‌ای را تسهیل می‌سازد.

فرماندار شهرستان بمپور عنوان کرد: این پروژه مهم پس از پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان جمعیت هلال احمر استان و مساعدت ویژه استاندار سیستان‌وبلوچستان با تخصیص اعتبار میزان ۳۰ میلیارد ریال امروز کلنگ‌زنی شد.

وی اضافه کرد: این پایگاه تا شعاع یکصد کیلومتری و عملیات امداد رسانی به هشت محور مهم جنوب استان از قبیل؛ بمپور-دلگان، بمپور - مهرستان-بمپور بزمان، بمپور- لاشار، بمپور - چابهار، بمپور - خاش، بمپور - سرباز و بمپور ایرانشهر را تحت پوشش و به عنوان پایگاه امداد و نجات معین جاده‌های استان‌های کرمان و هرمزگان خواهد بود.

برهانی اظهار کرد: این پروژه در ابعاد پنج هزار متر مربع شامل اتاق اسکان اضطراری آقایان و بانوان، اتاق عملیات، اتاق امداد و نجات و احداث خواهد شد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjovevouqemoz.fsfu.html
کد مطلب: 430511
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *