يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۲
۰
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان ایرانشهر:

جهاد تبیین مقدمه ضروری امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان ایرانشهر گفت: رسالت مهم علما، اهل علم امربه معروف و نهی از منکر جهاد تبیین است.
جهاد تبیین مقدمه ضروری امر به معروف و نهی از منکر است


 


مولوی عبدالخلیل رسولی زاده در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه اصلی برای مسلمانان به شمار می‌رود که خداوند متعال در قرآن کریم در این زمینه فرموده مسلمانان به سه گروه تقسیم می‌شوند گروه اول امر به معروف و نهی از منکر را انجام داده و ایمان به خداوند دارند زنان و مردان مومن با هم دوست هستند و در حقیقت  یکی می‌باشند و کار آن‌ها امر به معروف و نهی از منکر بوده و گروه دوم برعکس این‌ها هستند که بعضی از آن‌ها امر به منکر و نهی از معروف انجام داده و گروه سوم منافقین هستند که امر به معروف می‌کنند و نفس‌های خود را فراموش کرده یعنی خودشان عمل نمی‌کنند.

وی افزود: از نظر دین، شریعت یکی از وظایف پیامبر گرامی اسلام (ص) امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

مولوی رسولی زاده تصریح کرد: پیامبر(ص) فرموده هر کسی که منکری را می‌بیند اگر توانایی دارد با دست منع کند و اگر با دست توانایی ندارد با زبانش او را منع کند و حتی در قلبش این کار را بد بداند و این در واقع همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اضافه کرد: در جامعه امروز امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف حکومت به شمار می‌رود و در حقیقت وظیفه آنهایی بوده که صاحب قدرت و توان می‌باشند و آنها وظیفه‌شان این بوده که این کار را به دست بگیرند و منع کنند و اگر با دست توان ندارند با زبان بگویند و این همان جهاد تبیین محسوب می‌شود. 

امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر خاطرنشان کرد: جهاد تبیین وظیفه علما، مبلغین، معلمین، اساتید در دانشگاه بوده که به عموم مردم بگویند چون آن‌ها نه قدرت و توانایی دارند و نه قدرت تبیین دارند بلکه حداقل می‌توانند در قلبشان عمل زشت و ناپسند را بد بدانند.

 وی اظهار کرد: فردی که عمل بد را انجام می‌دهد اگر می‌شود او را نصیحت کنند و وظیفه مسئولین ادارات هم همین است و هر مسئول اداره‌ای وظیفه خود را باید به نحو احسن انجام دهد و آن اداره خود به خود حداقل به یک اداره خوب و ایده‌آل تبدیل می‌شود.

رسولی زاده خاطرنشان کرد: وقتی اداره خوب شود کم کم جامعه هم درست می‌شود و اول باید خود انسان و سپس نسل، خانواده و جامعه اصلاح می‌شوند و اگر ما بگوییم اول جامعه را درست می‌کنیم و خودمان عمل نکنیم همان بحث منافقین امر به معروف بوده که نفس‌های خود را فراموش می‌کنند و مثل آنها نباشیم.

 وی ادامه داد: وظیفه هر مسئول، مبلغ، معلم، استاد در مکان خودش در توانش این بوده که به تبیین امربه معروف و نهی از منکر بپردازد و این کار را انجام بدهد.

 وی عنوان کرد: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمان است و هر کسی که اسلام را قبول کرده و خود را مسلمان می‌داند باید این کار را انجام دهد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430571
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *