سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۰۲
۰
رئیس شورای شهر نیکشهر:

حقوق کارگران شهرداری را وزارت کشور پرداخت کند/ نیکشهر با کمبود سطل زباله و نیروی کار روبرو است

رئیس شورای شهر نیکشهر گفت: حقوق معوقه شهرداریها یک مشکل کشوری بوده که با پرداخت حقوق توسط وزارت کشور این مشکل حل خواهد شد.
حقوق کارگران شهرداری را وزارت کشور پرداخت کند/ نیکشهر با کمبود سطل زباله و نیروی کار روبرو است







به گزارش پهره عارف رئیسی در گفتگو با عصرهامون بیان کرد: ورودی شهر نیکشهر را که نزدیک به ۷ هزار متر مربع بوده همراه با یک میدان و المان نیکشهر که شامل حروف انگلیسی بالای یکی از کوه‌های نزدیک ورودی این شهر است آماده می‌کنیم که مکان نصبش نیز آماده شده و حروف لاتینش هم خریداری شده و به دستمان رسیده و به زودی در چند روز آینده نصب خواهد شد. 

وی افزود: با توجه به این که ساماندهی ورودی شهر نیکشهر به شهرداری و شورای شهر سپرده شده و قرار بر این است که باید برای اربعین آماده شود در واقع یک وسایل و تجهیزاتی نیاز می‌باشد.  

 این مسئول ادامه داد: از جمله تجهیزات مورد نیاز یک جاروی مکانیزه است که خریداری شده و به زودی به نیکشهر می‌رسد و یک کارخانه یخ هم خریداری شده که آماده نصب است. 

وی اضافه کرد: همچنین ماشین آلات نقلیه را هم تعمیر و دو دست مجموعه بازی خریداری شده که یکی متعلق به یکی از محلات و دیگری در پارک بام نصب خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه با اعتباری که استانداری برای ساماندهی ورودی شهر در نظر گرفته  ما این کارها را در دستور کار قرار داده و انجام می‌دهیم، عنوان کرد: نزدیک به یک هکتار از فضای سبز ورودی شهر را هم داریم توسعه می دهیم که کارگران شهرداری در آنجا مشغول هستند.

وی اظهار کرد: کسانی که نیکشهر را دیدند می‌دانند که یک جاده کمربندی در مسیر چابهار دارد و با توجه به اینکه چابهار قطب اقتصادی کشور بوده و مسافرانی که به آن منطقه می روند نمی‌دانند که یک شهر دیگری که نهایتا دو کیلومتر تا ورودی فاصله دارد در آن حوالی است.

رئیس شورای شهر نیکشهر تصریح کرد: در حال حاضر ما هم شهر را گسترش دادیم و در این طرح جامع جدید شهر را تا نزدیک پلیس راه آوردیم تا با توجه به این میدانی که می‌زنیم و المانی که نصب می کنیم نشان دهد یک شهری در این نزدیکی بوده که در این صورت جذب گردشگر بالا می رود و در عید نوروزی که در پیش داریم حضور گردشگران به شهر نیکشهر چند برابر می شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تمرکز در ورودی بوده در کوتاه مدت ممکن است کم کاری هایی شود اما در مدت هم به نفع شهر، مردم و کسبه خواهد بود چون مسافر که وارد شهر شود قطعا با خودش پول می آورد.

این مسئول در بحث جمع آوری زباله اظهار کرد: در واقع شهرداری نیکشهر با کمبودسطل زباله و نیروی کارمواجه است و چند روز پیش که با یکی از کارگران دارای سابقه بالای شهرداری صحبت می‌کردم متوجه شدم حدود ۱۲ سال پیش کارگران شهرداری۱۴٠ نفربودند ولی در حال حاضر کارگران شهرداری ۹٠ نفر هستند. 

وی اضافه کرد: بسیاری ازکارگران بازنشسته و تعدادی از کارافتاده شده اند وشهرداری موفق نشده نیروی جایگزین استخدام کند و با توجه به اینکه مساحت شهر دو برابر شده پس قاعدتا جمعیت هم دو برابر شده که در پی آن تعداد بلوارها وخیابان ها و مناطق مسکونی فزونی یافته پس قطعا تولید زباله هم اضافه شده است. 

رئیسی ادامه داد: ما از استانداری درخواست نیرو کرده ایم،  اگر استانداری مجوزی به شهرداری ها بدهد تا بتوانیم نیروی جدید استخدام کنیم و در کنار آن باید به فکر پرداخت حقوق نیروهای جدید هم باشیم.

وی افزود: اگر نیرو به شهرداری اضافه شود در پی آن باید بودجه هم به شهرداری اضافه بشود.

رئیس شورای شهر نیکشهر گفت: با این وجود از زمانی که ما روی کارآمدیم حقوق کارگران شهرداری این منطقه که همیشه پنج ماه عقب بوده اکنون به روز شده است که بابت حل این مشکل از حمایت‌های کرمی استانداری سیستان‌وبلوچستان، آقایون بیجار و سارانی تشکر ویژه دارم. 

وی عنوان کرد: در حقیقت حقوق معوقه شهرداری‌ها یک مشکل کشوری بوده و باید یک تدبیر ملی اندیشیده شود که حقوق کارگران شهرداریها را وزارت کشور پرداخت کند و بودجه عمرانی شهرداریها را کم کند تا شهرداریها خودشان درآمدزایی داشته باشند و این رویکرد استان است که روی معیشت کارگران تاکید دارند.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430630
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *