شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۵۷
۰
امام‌جمعه زابل:

امنیت و ناامنی مرز زندگی و هرج‌ومرج است

امام‌جمعه زابل گفت: امنیت و ناامنی مرز زندگی و هرج‌ومرج است و نیروی انتظامی ما سبب‌ساز امنیت هستند که مجاهدانه و بااقتدار این امنیت را تأمین ‌می‌کنند.
امنیت و ناامنی مرز زندگی و هرج‌ومرج است
 
 
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بعد از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: آنهایی که به دنبال کسب رضای خدا هستند ذات اقدس الهی آنها را به سمت اسلام هدایت می‌کند، سلامت روح، سلامت جسم، سلامت مردم و هر چیز دیگری هدایت می‌کند.
 
وی افزود: سلام امانت از هر چیزی است که ترسناک باشد، سلام امنیت می‌دهد؛ یعنی معنای آن این است که آسیبی از من به شما نمی‌رسد، سلام اسم خداست، ذات اقدس الهی سلام است، سلام امنیت‌ساز است و اینکه چگونه امنیت‌ساز است وسایطی را خلق می‌کند تا با آن وسائط شما به آن امنیت برسید مثل رزق که می‌گوییم خداوند رزاق است که رزق ما را می‌دهد، او واسطه‌هایی خلق می‌کند از آن طریق واسطه رزق ما را می‌دهد، وقتی ما بیمار می‌شویم خداوند ما را شفا می‌دهد، در همین عالم طبیعت دوای ما را در یک گیاه قرار می‌دهد و آن گیاه و آنچه در آن است واسطه سلامتی است که خدا برای ما قرار داده است.
 
حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: خداوند به پیغمبر (ص) می‌فرماید مجاهدت کن، مبارزه کن، اگر هیچ‌کس کمکی به تو نکرد تو تکلیف داری که به‌تنهایی مبارزه کنی و البته مؤمنین را تشویق کن تا آنها هم مجاهدت کنند و ای‌بسا خداوند وقتی که شما به‌عنوان پیغمبر (ص) مبارزه کردی، مجاهدت کردی، مؤمنین مجاهدت کردند خدا از بحث کفار جلوگیری می‌کند، یعنی آسیبی که کفار به شما می‌زند از آن عذاب جلوگیری می‌کند، اما سبب این جلوگیری مساعدت شماست، یعنی اگر شر دشمن کم می‌شود این از لطف خداست که اسبابی را محقق و خلق می‌کند تا آن شر را برطرف کند و این آسیب را بردارد.
 
وی ادامه داد: اگر از شما سؤال پرسیده شود بزرگ‌ترین آسیبی که دشمن به ما می‌زند چیست؟ حتماً خواهید گفت ناامنی، اگر امنیت نباشد کدام پزشک جرئت می‌کند داخل مطبش بنشیند، کدام استاد حوزه و دانشگاه و دانشجو و طلبه درس می‌دهد و درس یاد می‌گیرد، کدام کاسب جرئت می‌کند تا مغازه‌اش را باز کند  و کدام کارمند جرئت رفتن به سرکار را دارد، اگر امنیت نباشد کدام زن و بچه شب راحت سر بر بالین بگذارد و یا کودکی در کوچه بازی کند، خداوند این امنیت را به‌وسیلهٔ مجاهدین فی‌سبیل‌الله تأمین می‌کند تا زن و بچه شما راحت بخوابد، کاسبی کنید، درس یاد بگیرید، زندگی کنید، چرا که امنیت و ناامنی مرز زندگی و هرج‌ومرج است.
 
امام‌جمعه زابل تأکید کرد: وقتی خداوند می‌فرماید اول خودت مجاهدت کن و بعد مؤمنین را تشویق کن بسیار زیبا است و این در همه حوزه‌ها وجود دارد، در حوزه هنر و فرهنگ ما نیاز به هنرمندان مجاهد داریم، در حوزه علم نیاز به علمای مجاهد داریم، وقتی کرونا به وجود آمد اگر کادر درمانی روحیه جهادی نداشتند کرونا جمع نمی‌شد پس آن چیزی که با این آسیب مبارزه می‌کند روحیه جهادی است؛ لذا هر کجا در جامعه مجاهدانه وارد شدیم پیروز میدان شدیم و هر کجا مجاهدانه وارد نشدیم متأسفانه زمین خوردیم و این در همه حوزه‌ها از جمله اقتصاد، علم و حوزه‌های مختلف وجود دارد.
 
وی افزود: لذا امروز عموم نیروهای حافظ امنیت مصداق بارز این وسیله هستند سبب امنیت‌ساز الهی هستند، نیروهای انتظامی ما سبب الهی هستند وسیله خدا هستند خداوند اینها را مأمور کرد تا امنیت به‌وسیله این مجاهدین تأمین کرد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی خاطرنشان کرد: در طول یک‌ساله نیروی مقتدر مظلوم نیروی انتظامی مصداق بارز آیه شریفه ۸۴ سوره نساء است، نیروهایی که ناسزا شنیدند در بعضی از خیابان‌ها توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شدند، نیروهایی که گاه در بعضی از نقاط کشور خانواده‌هایشان در خطر جدی قرار گرفتند و در ۶ماهه اول سال جاری بیش از پنجاه شهید تقدیم  نظام کردند.
 
وی ادامه داد: تفاوت پلیس ما با پلیس آمریکا که قبله آمال بعضی از افراد هستند این است که آمریکایی‌ها پلیسشان بدون جرم زن باردار را می‌کشد و احدی هم جرئت اعتراض ندارد؛ اما پلیس ما در کلانتری سربازی خطا می‌کند رئیس پلیس رسماً از شهروند عذرخواهی می‌کند و این تفاوت ما بقیه کشورها است و ما به نیروهای مقتدر نیروی انتظامی که ذره‌ای در برابر دشمن مماشات ندارد افتخار می‌کنیم.
 
وی تأکید کرد: نیروی انتظامی در این یک سال مورد ظلم قرار گرفت حق این است که مردم مؤمن مردم مسلمان ما با هر وسیله‌ای که می‌توانند به هر روشی از نیروی انتظامی قدردانی کنند که زخم خوردند و باقدرت و صلابت ایستادند و چقدر به‌زحمت افتادند و ما وظیفه داریم از این مجاهدان فی‌سبیل‌الله تشکر و قدردانی کنیم.
 
 
 
انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcg7t9q7ak93x4.rpra.html
کد مطلب: 430692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *