چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۲۷
۰
سایه شوم مرگ بر جاده‌های ناایمن؛

خودروهای پلاک مخدوش خدشه‌ای عمیق بر ایمنی جاده‌ها می‌زنند

خودروهای دارای پلاک مخدوش یا فاقد معاینه فنی، علاوه بر ضبط گواهینامه به مدت حداقل ۶ ماه توقیف می‌شوند.
خودروهای پلاک مخدوش خدشه‌ای عمیق بر ایمنی جاده‌ها می‌زنند
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، تردد خودروهای پلاک مخدوش در حالی یکی از چالش‌های مهم در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که بیشتر رانندگان این خودروها حامل قاچاق مواد سوختی بوده که با مخدوش کردن پلاک خودروها به‌نوعی از قانون فرار می‌کنند.

تردد خودروهای پلاک مخدوش در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان معضلی است که همواره امنیت جاده‌ها را به خطر انداخته و سبب بروز حوادثی ناگوار می‌شود.

عدم پایبندی به قوانین راهنمایی‌ورانندگی و تضییع حقوق دیگران در رانندگی عواملی است که می‌تواند به قیمت ازدست‌دادن جان یک نفر منجر شود و امنیت و ایمنی را به خطر بيندازد.

این روزها مخدوش کردن پلاک خودرو به یک چالش اساسی در مناطق اجرای طرح ترافیک تبدیل شده و باتوجه‌به اعمال محدودیت‌های شبانه به‌شدت نیز در حال گسترش است.

پلاک هویت وسیله نقلیه است باتوجه‌به اینکه ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب شده طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر ارقام یا پوشاندن پلاک جرم است و وسیله نقلیه توقیف و مجرم به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

توقیف ۸۴۴ خودروی پلاک مخدوش در زاهدان

محمدعلی بزی، رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی سیستان و بلوچستان از توقیف ۸۴۴ وسیله نقلیه فاقد پلاک و یا دارای پلاک ناخوانا و مخدوش در شهرستان زاهدان خبر داد و گفت: در ادامه تشدید برخورد با وسایل پلاک ناخوانا و مخدوش در شهرستان زاهدان از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۷۵۶ دستگاه خودرو اعمال قانون و ۸۴۴ دستگاه خودور در این خصوص توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی افزود: رانندگان متخلفی که بدون پلاک و یا پلاک مخدوش در سطح معابر شهری و جاده‌ای تردد می‌کنند پلیس به‌طورجدی و بدون اغماض با این‌گونه متخلفان برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان گفت: پلیس با هرگونه دست‌کاری و مخدوش کردن و یا پوشاندن پلاک وسایل نقلیه برابر قانون برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد عده کمی از رانندگان قانون‌گریز با تخلفات و نا هنجارشکنی‌های خود امنیت و آرامش دیگر شهروندان را برهم بزنند و موجبات برهم‌زدن نظم و امنیت ترافیکی سطح معابر شهری شوند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcayyn6o49nio1.k5k4.html
 
کد مطلب: 430933
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *