يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ۰۷:۴۱
۰
یادداشت؛

فلسطین امروزه کانون تحولات بزرگ جهانی است

فلسطین امروز کانون تحولات بزرگ جهانی است.
فلسطین امروزه کانون تحولات بزرگ جهانی است
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ حجت اله صادقی محسن آباد، در یادداشتی نوشت: تنش در منطقه بالا گرفته، اسرائیل سخت ترین شرایط سالهای اخیر خود را تجربه میکند و به شدت هم تحقیر شده است؛ تحلیل ها غالبا حول غافلگیری صهیونیست ها می چرخد؛ اینکه آمریکا قرار است ناو جنگی به منطقه بفرستد نیز فعلا نقل محافل رسانه ای است!

گاهی البته اشاراتی به حزب الله لبنان می‌شود و نحوه ورود احتمالی اش به معرکه را ارزیابی میکنند؛ هشدارهای مقاومت عراق به ایالات متحده هم دیروز سر و صدای زیادی به پا کرده است. آنها گفته اند فلسطین اوکراین نیست و چنانچه واشنگتن دخالتی داشته باشد تمام منافعش در منطقه به اهداف مشروع بدل خواهند شد.

یعنی هرگونه مداخله آمریکایی ها می‌تواند به پایان حضور نظامی شان در سراسر غرب آسیا منتج شود.

اسرائیل جمهوری اسلامی را پشت پرده این حوادث می‌داند ولی آمریکا که نمی‌خواهد وارد چالش جدیدی شود می‌گوید تاکنون نشانه ای از دست داشتن ایران در حوادث اسرائیل ندیده است!

با این حال هنوز کسی از نقش ماهواره های ایرانی، قدرت اطلاعاتی محور مقاومت، تاثیر آن بر پیروزی بزرگ حماس، و نیز امکان ارتباط درگیری های اسرائیل با جنگ اوکراین را بصورت جدی تحلیل نکرده است.

تردید نکنید روسیه اگرچه پشت پرده، ولی از جنگ فلسطینیان با اسرائیل حمایت می‌کند؛ همان‌طور که جنگ روسها با ناتو در اوکراین محور مقاومت را در موقعیت بی نظیری قرار داد.

آمریکا و اسرائیل بدجوری رکب خورده اند؛ آن‌ها هنوز نمیدانند چه باید بکنند؛ درگیری با مقاومت به نفع اسرائیل تمام مواضعشان در منطقه را زیر ضربه میبرد؛ از یک طرف نمیتواند نسبت به صهاینه بی تفاوت باشد، از طرفی نیز مثل روز برایش روشن است این مداخله نه تنها آورده ای ندارد که منطقه را بالکل تحویل ایران خواهد داد؛ از سویی نیز جنگ حیثیتی اوکراین که شکست آمریکا در آن آغاز دنیای چند قطبی و انتقال قدرت جهانی از غرب به شرق عالم را رقم می‌زند دست و پای واشنگتن را بسته و نمی‌داند چه کند!

ما هنوز از سوریه حرفی نزده ایم؛ جایی که قرارگاه اتحاد محور مقاومت با روسیه است؛ کشوری که مرحله حساسی از جنگ احتمالی باید از خاک آن عملیاتی شود.

حمله همه جانبه به جولان اشغالی، همزمان با یورش شیربچه های حزب الله در مزارع شبعا و گرد و خاک رزمندگان حماس و جهاد اسلامی در غزه!

با این وجود هنوز کسی نمی‌داند در مرزهای مصر و اردن با فلسطین اشغالی چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد!

هنوز اطلاعی از نقشی که به انصارالله و رزمندگان یمنی سپرده شده در دست نیست.

من هر روز که صفحه جدیدی از موضوعات در هم تنیده ورق می‌خورد و پرده ای تازه از تحولات پیچیده منطقه ای برایمان روشن می‌شود، به نماز حاج قاسم در کاخ کرملین فکر می‌کنم و آن نامه ای که قالیباف مامور شد به دست پوتین برساند!

فقط یک نفر می‌توانست آن موقع چنین تحلیل عمیقی داشته باشد و برایش برنامه بریزد، جبهه خودی را در بهترین موقعیت قرار دهد، روسیه را وارد بازی مقاومت کند و اسرائیل و آمریکا را اینگونه به گوشه رینگ ببرد!

شما دور اندیشی را ببینید و کیف کنید از قدرت تحلیل و آینده نگری عمیق مردی که در ظاهر انسانی معمولی است، ولی ما باور داریم او خود به نور متصل است!

شخصا به این مسئله اعتقاد قلبی دارم و می‌فهمم چنین طراحی هایی آن هم در آن زمان که زمام دولت ایران در دستان فردی غربگرا بود چقدر دشوار بوده است!

نکته پایانی که مردم باید به آن توجه کنند این است که چنین اتفاقات مهمی با ادامه مدیریت غربگرایان میسر نمی‌شد و  دولت رئیسی همه جانبه، نه تنها پای کار نظام، که پای کار انقلاب اسلامی، و تسهیل کننده حرکت های بزرگ منطقه ای است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdzo0ffyt09o6.2a2y.html
 
کد مطلب: 431009
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *