سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ۱۹:۵۹
۰
در نشست هم‌اندیشی نماینده ولی‌فقیه در استان با فرهنگیان شهرستان ایرانشهر مطرح شد؛  

تربیت دانش‌آموزان باید جامع و متوازن باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: کار جامعه فرهنگی شامل رشد عقلانیت، فکر و بینش است.
تربیت دانش‌آموزان باید جامع و متوازن باشد

 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ آیت اله محامی نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه شهر زاهدان در نشست هم‌اندیشی با فرهنگیان شهرستان ایرانشهر بیان کرد: حادثه تروریستی راسک را تسلیت می‌گوییم و خداوند به‌تمامی ما توفیق بدهد تا ادامه روی راه شهدا باشیم.
 
 وی با اشاره به سالروز حضرت عیسی مسیح (ع)، بر نقش والای معلم اشاره و افزود: سنگ بنای اول در نظام آفرینش رشد، عقل و فهم و درک بر مبنای آیات الهی و قدم دوم تزکیه بوده که تزکیه بر تعلیم مقدم و بعد از آن رشد تعلیم و حکمت است.
 
نماینده ولی‌فقیه سیستان و بلوچستان با اشاره به تفاوت میان دانش و بینش، عنوان کرد: کار جامعه فرهنگی شامل رشد عقلانیت، فکر و بینش است.

امام‌جمعه زاهدان اضافه کرد: باید دقت داشته باشید که آموزش‌های غیرمستقیم تأثیرگذارتر هستند، چون شما کتاب را تدریس می‌کنید؛ اما شخصیت، افکار و اخلاق مثبت یا منفی شما در دانش‌آموز تأثیرگذار است.
 
وی خواستار تربیت جامع و متوازن دانش‌آموزان شد و گفت: تربیت باید جامع و متوازن باشد به‌گونه‌ای که همه ابعاد وجودی دانش‌آموزان پابه‌پای هم رشد کند؛ چون در غیر این صورت رشد نامتناسبی خواهند داشت.
 
 در ادامه نشست حسین بامری، رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان ایرانشهر ضمن خیرمقدم تمامی عزیزان، گزارشی اجمالی از نیروی انسانی، فضای آموزشی، تراکم کلاسی و پروژه‌های در حال ساخت ارائه و بیان کرد: ضمن نگاه بلند اداره کل نوسازی و اداره کل آموزش‌وپرورش استان، در قرنی زندگی می‌کنیم که انقلاب ارتباطات، چالش و آسیب‌هاست و برای اینکه بتوان جوابگوی نیازهای تحصیلی فرزندانمان باشیم باید توجه و همت ویژه‌ای به مسائل و نیازهای آموزش‌وپرورش داشته باشیم.
 
 وی افزود: این نیازمند آن است که تمامی ارگان‌ها و نهادها و دست‌اندرکاران در استان در کنار آموزش‌وپرورش قرار بگیرند.
 
 این مسئول ادامه داد: جذب و ماندگاری نیروهای بومی می‌تواند کمبود نیروی انسانی را پوشش دهد.
 
 وی اضافه کرد: در بحث کیفیت‌بخشی، گروه‌های جهادی و خیریه و همیاران آموزش‌وپرورش با ما در آموزش همکاری دارند و همکاران پر تلاش رسالت بزرگی در کلاس‌های درس بر دوش می‌کشند.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *