شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۲۰:۰۱
۰
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان قصرقند:  

۸۷۰۸ کودک زیر ۵ سال در قصرقند علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند  

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان قصرقند گفت: اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال توسط نیروهای بهداشتی مرکز بهداشت به‌صورت خانه‌به‌خانه در شهرستان قصرقند آغاز شد.  
۸۷۰۸ کودک زیر ۵ سال در قصرقند علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند  
رزاق عیسی زاده در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: باتوجه‌به اینکه بیماری فلج اطفال در دو کشور هم مرز با افغانستان و پاکستان همچنان به‌صورت بومی وجود دارد و در سال میلادی گذشته ۶ مورد از بیماری در افغانستان و ۶ مورد در پاکستان دیده شده است.
 
وی افزود: حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
 این مسئول ادامه داد: تاکنون تلاش‌های فراوانی برای کامل‌کردن برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال صورت‌گرفته است و به علت ترددهای مجاز و غیرمجاز اتباع غیرایرانی به داخل کشور، همچنین حفظ وضعیت عاری از پولیو (از سال ۲۰۰۱ کشور ما عاری از ویروس وحشی فلج اطفال است) و به‌منظور افزایش ایمنی کودکان در برابر بیماری فلج اطفال عملیات ایمن‌سازی تکمیلی خانه‌به‌خانه فلج اطفال در کودکان کمتر از ۵ سال در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته در دو نوبت به‌صورت خانه‌به‌خانه توسط نیروهای بهداشتی اجرا می‌شود. 

 عیسی زاده در خصوص زمان و مکان اجرای طرح و گروه هدف، تصریح کرد: در واقع نوبت اول از ۱۶ الی ۱۹ دی‌ماه و نوبت دوم از ۱۴ الی ۱۷ بهمن‌ماه امسال انجام می‌شود. 
 
 وی اضافه کرد: گروه هدف شامل متولدین ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۷ به بعد در تمام شهرستان قصرقند به‌صورت خانه‌به‌خانه در این عملیات بازدید خواهند شد. 
 
 سرپرست مرکز بهداشت قصرقند از مردم عزیز شهرستان خواست همچون گذشته با مأمورین بهداشتی که به درب منازل آنها مراجعه می‌نمایند همکاری لازم را داشته باشند.
 
 وی اضافه کرد: هدف از اجرای عملیات واکسیناسیون حفاظت از سلامتی فرزندان این مرزوبوم در برابر فلج اطفال است. 
 
 این مسئول ادامه داد: ۸۷۰۸ کودک زیر ۵ سال در حوزه‌های زیر مجموعه مرکز بهداشت شهرستان قصرقند علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند. 
 
 وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه فلج اطفال در کشورهای افغانستان و پاکستان همچنان وجود دارد واکسیناسیون کودکان در شهرستان قصرقند و پیشگیری از ابتلا این عزیزان، ضروری است که این طرح در نوبت اول به مدت ۴ روز ادامه دارد.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *