چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۲۵
۰

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن اشرفیان» با حضور معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف، در سالن اداره کل ارشاد اسلامی برگزار شد.
مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان معرفی شد
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از زاهدنیوز، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز با حضور معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان و کارکنان این اداره کل در سالن اداره کل ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
 حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف در این مراسم بیان کرد: اوقاف یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار در کشور و مهم‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی مؤمن و متعهد است امروز بیش از گذشته نیازمند اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی هستیم؛ زیرا دشمنان در صدد فرصت ازبین‌بردن این وحدت است.
 
 وی افزود: مدیران باید طبق ظرفیت و مزایایی که در منطقه وجود دارد برای این موقوفات طرح و برنامه داشته باشند و از این برنامه‌ها در جهت افزایش و حفظ موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین استفاده کنند.
 
 معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف تصریح کرد: نگاه ما باید اتحاد و انسجام در سطح ملی باشد و دشمن از هیچ فرصتی فروگذار نیست و در آستانه انتخابات برای تحت‌الشعاع قراردادن این انسجام ملی دست‌به‌کار شده‌اند.
 
 وی ادامه داد: برای تشکیل حکومت اسلامی دو مؤلفه امت و امام نیاز است و اگر این دو در کنار هم قرار نگیرد هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و دشمن درصدد ضربه‌زدن و ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم و رهبر هستند.
 
 حجت‌الاسلام نوری‌زاده تشریح کرد: نزدیک به سه هزار صندلی برای مناصب دولتی وجود دارد و بیش از ۲۱۹ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم، برای هر پست و صندلی که مسئولان مشغول فعالیت و خدمت هستند ۷۳ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

 سیستان و بلوچستان انسجام اسلامی را حفظ کرده است
 رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم بیان کرد: این استان انسجام اسلامی را حفظ کرده و درگذشته براثر برخی رخدادها تمرکز اجتماعی در این استان برهم خورد که این باعث عقب‌ماندگی می‌شود.

 وی ادامه داد: با حفظ انسجام و وحدت نمی‌گذاریم باری دیگر انسجام اجتماعی دچار خدشه شود بنا داریم به فضل پروردگار و همراهی مسئولان شیعه و سنی این استان را به جایگاه بالای خود برسانیم.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: این وحدت و کنار هم بودن سیستانی و بلوچستان تصویر واقعی سیستان و بلوچستان است و باعث سازندگی استان می‌شود سیستان و بلوچستان به محور توسعه در کشور تبدیل شده است.

 وی افزود: بالاترین شخص مملکت و همه مسئولان و دستگاه‌ها دست‌به‌دست هم دادند که استان را به جایی که شایسته آن است برسانند این را باید قدر دانست اجاره نداد برخی با شعارهای مختلف بین صفوف مردم اختلالی ایجاد کنند.

 شریفی تشریح کرد: این انسجام لازمه توسعه است سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب استان به یک کارگاه بزرگ تولید تبدیل شده و همان‌گونه که به شمال استان اهمیت داده می‌شود به جنوب استان نیز اهمیت داده شده است.

 وی ادامه داد: دشمن به دنبال برهم‌زدن تمرکز است و این استان یکی از اهداف ویژه برای سرویس موساد و صهیونیست است نیاز به مراقبت از یکدیگر داریم ظرفیت این استان برای حفظ انسجام و همگرایی بیشتر مهیا است.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اذعان کرد: در نتیجه اقدامان شوم و پلید صهیونیست فرار ۵۰۰ هزار یهودی از سرزمین‌های اشغالی قرار کردند و موجی که علیه این رژیم شکل‌گرفته است بی‌سابقه است و جایگاه حمایت از صهیونیست به زیر ۳۰ درصد افت کرده و غزه و حماس رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

 وی در پایان افزود: اداره کل اوقاف نهاد تقریبی نگاه می‌کنیم و اعتقاد داریم این اعتماد را همه مردم به این اداره کل داشته باشند این تکلیف تیم مدیریتی به‌خصوص اوقاف است که باید کسب تکلیف کرده و از این ظرفیت بسیار مطلوب به‌خوبی بهره برد.

 محسن اشرفیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ضمن خیرمقدم به تمام حضار و تشکر از زحمات همه مسئولان و با اشاره به فعالیت‌های خود در مجموعه اوقاف سیستان، معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف استان و منطقه ایرانشهر بیان کرد: امید داریم خداوند توفیقی برای خدمتگزاری به مردم ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان داشته باشم.

 ۴۵۰ وقف در سیستان و بلوچستان انجام شد
 محسن مؤمنی مقدم، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیش از پنج سال در این استان خدمت کردم حال توفیق این خدمت به‌عنوان سرباز ولایت در گوشه‌ای دیگر حاصل شده است و خدا را از این بابت سپاسگزار هستم.

 وی ادامه داد: از روی اعتقاد و اخلاص اقرار می‌کنم که خدمت در این چند سال بسیار زیبا و لذت‌بخش بود گویی در شهر خودم نیشابور و به اقوام نزدیک خود خدمت کردم در این ایام هیچگاه به دنبال باند و باندبازی، موج‌سواری و حاشیه‌سازی نبوده هدفی غیر از رضایت خداوند نداشته امیدوارم هرگز مدیون خون شهدا نشده باشم.
 
 مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان چکیده‌ای از خدمات که در این مدت با زحمات همه همکاران خواهران و برادران رقم زدند بیان کرد: ۴۵۰ وقف جدید در این مدت در استان با حرکات جهادی در مجموعه اوقاف سطح استان انجام شده به‌صورت تقریبی هر چهار روز با مشاوره‌های مختلف و نیازهای روز استان و منطقه انجام شده است.

 وی ادامه داد: درآمد موقوفات ۷۴۰ درصد رشد و درآمد مورد بقای متبرکه و اماکن مذهبی که به تعداد اندکی در استان وجود دارد به میزان ۱۷۸ درصد رشد داشته است.

 مؤمنی مقدم اذعان کرد: اعتبارات تملک دارایی که اختصاص‌یافته تا در خدمت مراکز فرهنگی و مذهبی باشد ۱ هزار و ۷۳۶ درصد رشد داشته که آخرین اعتبار مربوط به گازکشی مساجد بود که برای قالب مساجد دراین‌خصوص اعتبار ویژه اختصاص‌یافته است.

 وی افزود: تعداد کل اسناد حفظ موقوفات ۴۴۱ درصد رشد داشته و یکی از راه‌های حفظ موقوفات اخذ سند است که برای آینده حفظ می‌شود ۳۶۱ مورد انجام شده و ۱۵۰ سند دیگر تا پایان سال اخذ می‌شود.

 مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: ۱۶۱ مورد موقوفه فاقد سند تنظیم سند شده است، تجدید اجاره ۲ هزار سند برای مستأجرین و اخذ ۳۳ پرونده موقوفی له موقوفات، اعزام ۱ هزار و ۴۴۲ مبلغ غیربومی در مناسبت‌های مختلف با اولویت روستاهای محروم در استان از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

 وی گفت: یکی از دغدغه‌های اوقاف در مسجد منطقه کهورک بوده است نیاز به استراحتگاه و حل مشکلات آب و زیر ساخت‌ها بسیار مشهود است که با پیگیری‌های انجام شده مجوزی برای ایجاد جایگاه سوخت بوده است تا با ایجاد این جایگاه سوخت پشتوانه مالی مسجد و خدمات دیگر برای مردم را سبب شود.

 مؤمنی مقدم در پایان مطرح کرد: زائران پاکستانی با پیمودن ۴ هزار کیلومتر به این سمت برای زیارت حرکت می‌کنند و سختی‌های بسیار وارد زاهدان می‌شوند اسکان، استحمام و مواد غذایی در اختیار آنان قرار گیرد که مجموعه زایرسرای امام رضا است دغدغه پذیرش این مسافران را برطرف رده است در این مدت بیش از ۳۰ پروژه اساسی برای بهبود این زائرسرا کار شده که مهم‌ترین آنان دفن شهید گمانم و ساخت یادمان برای این شهید است.

 در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مؤمنی مقدم طی حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن اشرفیان به‌عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان منصوب شد.

 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdj90ffyt09o6.2a2y.html
 
کد مطلب: 431104
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *