چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۵۷
۰
حجاب، صدفی بر گوهر وجود؛

بانوان و دختران حجاب فاطمی را الگو خود قرار بدهند

حجاب و عفاف ارزش‌، جایگاه و شأن و مقام والای زن مسلمان را در اسلام نشان می‌دهد.
بانوان و دختران حجاب فاطمی را الگو خود قرار بدهند










به گزارش پایگاه خبری پهره؛ امروزه به ویژه در شرایط و برهه زمانی کنونی مسئله بی حجاب و بد حجابی یکی از مسائل بسیار ضروری بوده که دشمنان نظام و اسلام روی آن با اهداف شوم برنامه ریزی شده کار می‌کنند.

بسیار ضروری است که مسئله حجاب برای همگان به ویژه دختران و بانوان تبیین شود که آثار و مضرات بدحجابی و بی حجابی را بدانند و در راستای مقابله با این تهاجم فرهنگی دشمن که یکی از برنامه‌های فرهنگی در اولویت است بدانند که چطور رفتار کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین کیومرث شکری، کارشناس مذهبی و استادحوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: عفاف از عفت و حجاب از حجب گرفته می شود که معنای عفت، پاکدامنی وحجب، حیا است.

وی افزود: وقتی‌ که انسانی حیا داشته باشد یقینا هم عفت و هم حیا دارد اما اگرخدای ناکرده حجاب از سر آدم برود هر دو مقوله از انسان ساقط می شود.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: یکی از دلایل لزوم حجاب و عفاف درجامعه به خاطر این است که اولا دستور خداوند متعال است وما مسلمانیم و باید اولا موضع خودمان را مشخص کنیم که آیا ما مسلمانیم، یهودیم یا مسیحی و اگر مسلمانیم پس این دستور خداست.

وی اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن به پیامبر (ص) فرنوده که ای پیامبر به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مومن هستند بگو چادرهایشان را برخود فرو  پوشند و زيورآلات شان را در برابر نامحرم قرار ندهند. 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: متاسفانه الان در جامعه ما بعضی‌ها در مورد حجاب می‌گویند که الزام نیست این افراد باید با خود فکر کنند  پس اگر الزامی نیست چرا خداوند به این امر دستور داده و ما را ملزم به آن کرده است. 

وی عنوان کرد: اگر توجه کنید خداوند متعال هیچ چیز را بدون حکمت خلق نکرده و از نظر پزشکی بخواهیم آن را دنبال کنیم این احکامی که ما انجام می‌دهیم به نفع ماست مثلا همین رکوع و سجودی که ما انجام می‌دهیم دکترین اروپایی هم به این نتیجه رسیدند که در طول روز اگر چندمرتبه به حالت سجده برویم برای سلامتی شخص خوب است.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: خداوند به خاطر ما شیطان را که هزاران سال به درگاهش عبادت می‌کرد از درگاهش بیرون کرد اما ما انسان‌ها باز هم خداوند متعال را پس می‌زنیم و دنبال شیطان می‌رویم و این خیلی بد است که انسان خالق خودش از خودش ناراحت کند حتی خداوند متعال نسبت به گفتار زنان نیز می فرماید که طنازی نکنند.

وی گفت: خواهرانی که نسبت به حجاب کم توجه هستند باید در این راستا خود را به به این باور برسانند که زن همانند صدف و در گرانبهایی است و مروارید یک صدف تا وقتی که کسی به آن دست نزده بسیار بارزش است.

حجت الاسلام شکری بیان کرد: بسیاری از افراد بد حجاب و بی حجاب اکنون در این برهه زمانی گول دشمن را خوردند و ممکن است با استفاده از فضای مجازی و رسانه های دشمن که در این راستا روی افکار مانور می دهند و کار می‌کنند که شما نسبت به حجاب بی اهمیت باشید در صورتی که خود دشمنان اسلام و نظام قوانینی دارند اجرا می کنند در مدارس و ادارات که حجاب را رعایت کنند اما در مدارس و دانشگاه‌های ما می‌گویند آن را رعایت نکنیم و این کار دشمن است و ما سعی کنیم حجاب خود را رعایت کنیم.

وی گفت: ازخداوند متعال می‌خواهم که به همه زنان ما حجاب فاطمی و به مردان ما غیرت علوی عنایت کند. 

انتهای خبر/
کد مطلب: 431139