شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۵۲
۰
راهی برای انس باخدا؛

اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی است

اعتکاف فرصتی برای خودسازی و بهره‌مندی از انوار ملکوتی الهی و غرق‌شدن در نور، معنویت و قدم‌نهادن در حریم ملکوتی یار است.
اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی است
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، اعتکاف فرصتی که انسان از تمامی تعلقات دنیوی خود را رها و در مدت سه روز با خدای خود خلوت و به عبادت و رازونیاز می‌پردازد که فرصتی برای بازگشت به آغوش مهربان الهی است.
 
 در سه روز اعتکاف بندگان با روزه‌گرفتن و به‌جاآوردن اعمال این ایام و طلب استغفار از خداوند متعال از خطاها و اشتباهات خود در محضر الهی توبه کرده و با خدای خود عهد و پیمان می‌بندند تا جز راه حق نروند.
 
 ایام البیض ماه رجب از سیزدهم آغاز و تا پانزدهم ادامه دارد و یا قرائت زیارت ام‌داوود در شامگاه روز پانزدهم ماه رجب به پایان می‌رسد که معتکفین در این سه روز با یگانه معبود خود در خلوت به رازونیاز می‌پردازند.
 
 اعتکاف تمرینی برای بندگی و خودسازی
 حجت‌الاسلام المسلمین احمد محمودی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه اعتکاف فرصت خوبی برای تفکر در آیات و روایات است، بیان کرد: سه روز ایام اعتکاف فرصت مناسب برای خودسازی است و نزدیک‌شدن به خدا هست
 
 وی افزود: اعتکاف آغاز سه روز خلوت عارفانه و زمینه آماده‌سازی انسان برای ورود به ماه مبارک رمضان و نشستن بر سفره پرخیروبرکت الهی است.
 
 محمودی اعتکاف را تمرینی برای بندگی و خودسازی، تفکر و محاسبه نفس عنوان و تصریح کرد: اعتکاف باعث اثرات مثبت در روح افراد می‌شود و فرصتی را برای آرامش، توسل و توکل به پروردگار برای رسیدن به راه سعادت و معنویت برای انسان فراهم می‌کند.
 
 این کارشناس مذهبی اظهار کرد: انسان‌ها در این ایام با رهاکردن تعلقات دنیوی به مدت سه روز در مساجد معتکف و به عبودیت و بندگی خالصانه پروردگار مشغول می‌شوند تا به خودشناسی معنوی دست پیدا کنند.
 
 وی با بیان اینکه بیشترین معتکفین از بین جوانان و نوجوانان هستند، گفت: حضور این عزیزان در میان معتکفین نشان از انگیزه آنان برای نزدیکی به معبود و رازونیاز با پروردگار است و لذا ایام اعتکاف فرصت خوبی برای بصیرت‌افزایی در بین نوجوانان و جوانان است.
 
 محمودی افزود: خداوند از جوانی که سه روز از همه چیز خود گذشته و بی‌ریا در خانه خدا با معبود خود نجوا و عبادت می‌کند بسیار خشنود می‌شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، درست‌خوانی نماز، اقامه نماز جماعت، تفسیر قرآن، سخنرانی‌های مذهبی و قرائت زیارت‌ها از جمله مراسم‌های فرهنگی و مذهبی در ایام اعتکاف است.
 
 به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جهان‌شاهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، امسال بیش از ۱۰ هزار نفر در حدود ۹۵ مسجد سراسر استان معتکف شده‌اند که این آمار به نسبت سال گذشته، رشد قابل‌توجهی داشته است.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdo90fxyt0956.2a2y.html
 
کد مطلب: 431160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *