دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۰۲
۰
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث ایرانشهر:

بیش از ۲۹ هزار ماموریت در ایرانشهر منجر به امدادرسانی شده است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث ایرانشهر از انجام بیش از ۲۹ هزار عملیات امداد رسانی فوریت‌های پزشکی در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲ توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبر داد.
بیش از ۲۹ هزار ماموریت در ایرانشهر منجر به امدادرسانی شده است
علیرضا ایرندگانی در گفتگو با خبرنگارپهره بیان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲ نزدیک به بیش از ۱۳٠ هزار تماس با مرکز پیام اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برقرار شده است.

وی افزود: بیش از ۲۹ هزار ماموریت منجر به امدادرسانی شده است. 

این مسئول ادامه داد: از مجموع آن‌ها حدود ۱۹ هزار مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و حدود ۶ هزار مربوط به حوادث ترافیکی و بیش از  ۴ هزار مورد اعزام بین مراکز بوده است که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته بیش از ۴ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد کل ماموریت های ترافیکی تحت پوشش بیش از ۵۸٠٠ مورد بوده، اظهار کرد: از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح بیش از ۲۸٠٠ مورد در مناطق شهری و بیش از ۳٠٠٠مورد در نقاط جاده ای رخ داده است که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته بیش از ۳ درصد کاهش داشته است.

ایرندگانی عنوان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲ به بیش از ۲۷ هزار مددجو خدمات فوریت های پزشکی ارائه شده است که از این تعداد بیش از ۸ هزار مصدوم مربوط به حوادث ترافیکی و بیش از ۱۹ هزار بیمار مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است. 


وی ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح حوزه تحت پوشش، خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی امسال بالگردهای اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۲۳ بار به ماموریت اعزام شدند که موفق شدند ۲۵ مددجو را به مراکز درمانی منتقل کردند. 

ایرندگانی گفت: ۵۵۱ مورد استقرار توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ۹ ماهه ابتدایی سال انجام شده است. 

وی اضافه کرد: اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  از ۹۳ پایگاه امدادی شامل ۲٠ پایگاه شهری، ۷۱ پایگاه جاده ای و ۲ پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱ دستگاه موتورلانس به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات فوریت های پزشکی به نیازمندان خدمات فوریت های پزشکی هستند. 

انتهای خبر/
کد مطلب: 431189
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *