پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۴۴
۰
معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان:    

مردم رکن اساسی انتخابات هستند

 معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مردم رکن اساسی انتخابات هستند، اساس تمام قواعد تاکتیکی انتخابات این عزیزان هستند.
مردم رکن اساسی انتخابات هستند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون؛ رضا شریفی در نشست توجیهی، هماهنگی و آموزشی نامزدان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ایرانشهر در محل فرمانداری این شهرستان بیان کرد: اگر چهار رکن امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت مورد تأکید مقام معظم رهبری در انتخابات را به‌عنوان ارکان راهبردی تلقی کنیم، از میان سه رکن تاکتیکی عوامل اجرایی، نامزدها و مردم، مردم رکن اساسی انتخابات هستند، اساس تمام قواعد تاکتیکی انتخابات مردم هستند.
 
 وی با اشاره به اینکه رقابت‌های انتخاباتی در این استان توام با رفاقت است، افزود: در سیستان و بلوچستان جنس متفاوتی از انتخابات را تجربه می‌کنیم، هر قوم، طایفه، روستا، آبادی و منطقه یک ستاد انتخابات است.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: دغدغه و فهم مشترک هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی و رقم‌زدن برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات استان به‌ویژه شهرستان ایرانشهر است.
 
 وی عنوان کرد: ما خیلی خوش‌شانس هستیم که در چنین فضایی هم رای و منسجم با نگاه برادرانه برای هدف مشترک تلاش می‌کنیم و بی‌تردید یا چنین روحیه‌ای خوشنام از این آزمون بیرون می‌آییم.
 
 معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم اکنون جدای از نتیجه انتخابات، نامزدهای محترم به‌عنوان تیم نخبگانی در بانک اطلاعاتی حوزه سیاسی استان برای کادرسازی مدیریتی ثبت شدند.
 
 وی با اشاره به اینکه رقابت‌های انتخاباتی در سیستان و بلوچستان توام با رفاقت است، خاطرنشان کرد: در این استان جنس متفاوتی از انتخابات را تجربه می‌کنیم، هر طایفه، روستا و منطقه یک ستاد انتخابات است.
 
 وی اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی اطمینان داشته باشند که از آرای مردم صیانت خواهیم کرد،
 ایشان افزود در ستاد انتخابات با هیئت نظارت و بازرسی هم قسم شدیم با رعایت استقلال و بی‌طرفی انتخابات را سالم برگزار کنیم.
 
 شریفی عنوان کرد: اگر در فرایند انتخابات مورد یا شائبه‌ای مشاهده شد، به هیئت‌های اجرایی و نظارت منعکس کنید، بی‌تردید با رعایت بی‌طرفی گزارش تخلفات را بررسی و با خاطیان که نقض قانون می‌کنند، برخورد خواهیم کرد.
 
 وی گفت: در حوزه سیاسی و اجتماعی یک کارویژه تعریف کردیم که از ظرفیت‌های استان چه شیعه و چه اهل‌سنت برای ارتقای سطح و سهم سیستان و بلوچستان در نظام حکمرانی کشور کادرسازی کنیم.
 
 رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نامزدها تلاش کنند که اخلاق را در رقابت‌های انتخاباتی نبازند، اظهار کرد: سعی می‌کنیم که فضا را برای برگزاری یک انتخابات رقابتی و سالم آماده کنیم.
 
 وی با اشاره به اینکه قوانین مربوط به انتخابات و تبلیغات انتخاباتی را به‌دقت مطالعه کنید، بیان کرد: جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و نامزدهای انتخاباتی باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
 
 معاون استاندار با بیان اینکه شاهد شتاب در روند توسعه استان هستیم، افزود: شتاب در روند توسعه سیستان و بلوچستان در سایه انسجام مجموعه مدیریتی استان رخ‌داده و مفتخریم که استان به اولویت توسعه کشور تبدیل شده است.
 
 وی با اشاره به اینکه سعی داریم که توسعه نرم‌افزاری را متناسب با توسعه سخت‌افزاری و اقدامات بی‌نظیری که در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف انجام شده، پیش ببریم، تأکید کرد: مجموعه مدیریتی استان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به ظرفیت و اندیشه نخبگان استان نیاز دارد.
 
 شریفی گفت: به‌زودی همایش شعر "بلوچ ایرانی" را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم بخشی از کم‌کاری‌های گذشته در بخش فرهنگ بلوچی و تاریخی این خطه را جبران کنیم پیش‌ازاین همایش ملی یعقوب لیث را به‌صورت فاخر برگزار کردیم.
 
 وی عنوان کرد: اقدامات چشم گیری درگذشته انجام شده، هر دولت به‌اندازه توانش فعالیت کرده، اما وسعت و گستردگی و تنوع جغرافیایی سبب شده تا با ایده‌آل‌ها فاصله داشته باشیم.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431269
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *