سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۵۶
۰

صحت انتخابات شوراها در تمام شهرهای سیستان وبلوچستان تایید نهایی شد

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای سیستان و بلوچستان گفت: صحت انتخابات شوراهای اسلامی در تمام 37 شهر استان تایید نهایی شد.
صحت انتخابات شوراها در تمام شهرهای سیستان وبلوچستان تایید نهایی شد
صحت انتخابات شوراها در تمام شهرهای سیستان وبلوچستان تایید نهایی شد
به گزارش پهره؛ به نقل از ایرنا؛ حسن رحمتی روز سه شنبه اظهار داشت: نتایج نهایی صحت انتخابات در شوراهای شهر سیستان و بلوچستان بعد از رسیدگی به شکایات در هیات نظارت بر انتخابات استان اعلام شد.
وی افزود: همچنین صحت انتخابات شوراهای روستایی سیستان و بلوچستان در بیشتر مناطق تایید شده و شمار اندک باقی مانده در حال تعیین و تکلیف در هیات های نظارت شهرستانی هستند و بزودی اعلام وضعیت می شوند.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در مجموع 201 نفر به عنوان منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی 37 شهر و 10 هزار و 300 نفر منتخبان شوراها در سه هزار و 280 روستای استان از سوی مردم برگزیده شدند. 
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیش از 74 درصد واجدان شرایط رای دادن در استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.
محمد سرایانی اظهار داشت: یک میلیون و 608 هزار و 842 نفر از مجموع جمعیت 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفری استان واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند.
وی افزود: کل آرای ماخوذه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان و بلوچستان یک میلیون و 192 هزار و 819 رای بود که یک میلیون و 161 هزار و 852 رای صحیح تشخیص داده شد.
وی ادامه داد: همچنین 30 هزار و 967 رای از مجموع آرای مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات شوراها باطل اعلام شد.
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آمار مشارکت مردم در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مقایسه با آمار 70 درصدی دوره قبل افزایش حدود چهار درصدی را نشان می دهد.
 سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است. 
 
  انتهای پیام /
 
کد مطلب: 5034