جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۲۷
۰
کارشناس مسال مذهبی:

ظهور حضرت امام زمان(عج) باعث عمرانی و آبادانی دنیا می شود

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: حضرت امام زمان(عج) برای اصلاح، آبادانی و عمرانی جامعه ظهور می کند.
اراکی
اراکی
به گزارش پهره، حجت الاسلام حسینی اراکی در مراسم دعای ندبه این هفته ایرانشهر در مصلا فاطمه الزهرا(س) که با همکاری هیئت رزمندگان اسلام و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه شعبه جنوب شرق کشور برگزار شد، با اشاره به توجه مومنان به مسئله مهدویت و ظهور گفت: وجود نازنین و مقدس حضرت امام زمان(عج) وقتی ظهور کنند باعث خیر و برکت همه مردم جهان می شوند و خرابی، ویرانی ها، ظلم و ستم و پلیدی را نابود و آبادانی و عمرانی را با خود به همراه خواهد داشت.
 
وی افزود: حضرت امام زمان(عج) برای اصلاح جامعه قدم بر می دارد و باید همه مسئولین و مردم در این راه قرار بگیرند و فرهنگ انتظار یعنی  مبارزه با فساد و انواع آن است و نباید نسبت به آن اظهار بی تفاوتی داشته باشیم.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: رفع موانع فساد یعنی مبارزه با عواملی که در جامعه موجب فساد می شود و دوری از گناه که عامل اصلی تخریب و سوزاندن دنیا، آخرت و جامعه ما می شود و ما را از راه اصلی دور می کند.
 
وی بیان کرد: وضع نامناسب حجاب زنان، اختلاس و بی توجهی به معیشت زندگی مردم در جامعه امروزی در شان یک کشور اسلامی نیست و باید همه مردم برای اصلاح آن اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام اراکی ادامه داد: اصرار بر انجام گناه، لذت بردن و علنی شدن گناه و فاسد شدن خواص جامعه از عواملی است که گناه و فساد را در جامعه گسترش می دهد و خوشی چشم، قساوت قلب، حریص شدن نسبت به دنیا و اصرار به گناه بر این عوامل گسترش گناه در جامعه تاثیرگذار است.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: علنی شدن گناه در جامعه و سکوت خواص در نهی از منکر کردن افراد باعث رنجاندن دل حضرت صاحب الزمان(عج) می شود و غذاب در جامعه بروز و علنی خواهد شد.

 
وی اضافه کرد: کسانی که حضرت امام زمان (عج) را دوست دارند در مقابل عوامل گناه و فساد در جامعه ایستادگی و همیشه برای اصلاح جامعه سعی و تلاش می کنند.
انتهای پیام/م.ف
کد مطلب: 5779