پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ ۱۲:۱۷
۰
سپاه ایرانشهر پیشتاز اقدام و عمل در سال جدید؛

شهد شیرین اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل

فرمانده سپاه ایرانشهر از توزیع 400 کندوی عسل در بین کارآفرینان این شهرستان خبر داد.
شهد شیرین اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل
شهد شیرین اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل
به گزارش پهره؛ اقتصاد مقاومتی که بر پایه تولید ملی و باور به توان فردی وهمچنین به  استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی و محلی تأکید دارد نشان می‌دهد که در هر منطقه با توجه به ضرورت‌ها و استعدادهای آن مکان می‌شود فعالیت‌های اقتصادی اشتغال‌زا و کارآفرین راه‌اندازی کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث اقتصاد مقاومتی را که کاهش وابستگی‌ها و تأکید روی تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی را در سال 89 مطرح کردند و بعدازآن در مناسبت‌های مختلف این موضوع را بیشتر مدنظر قراردادند و برای تحقق آن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و تأکید زیادی نیز بر تحقق این موضوع دارند.
در شهرستان ایرانشهر نیز با توجه به استعدادهای فراوان کشاورزی و پوشش گیاهی متنوع و گسترده در روستاهایی همچون دامن و ابتر؛ زمینه مناسب برای فعالیت‌هایی حول محور اقتصاد مقاومتی مهیا شده است .

در همین خصوص فرمانده سپاه ایرانشهر با اشاره به پتانسیل های قابل توجه این شهرستان در حوزه پرورش زنبور عسل به خبرنگار ما گفت: پرورش زنبور عسل یکی از ظرفیت های بالقوه این شهرستان است که به طور قطع با تلاش و استمرار جوانان؛ این بخش به یکی از ظرفیت های باالفعل بدل خواهد شد.
سرهنگ محمد علی میری افزود: در همین راستا تعداد 400 کندوی زنبور عسل و سه کارشناس جهت آموزش و فرهنگ سازی در ایرانشهر مستقر گردیده که بلافاصله بعد از طی شدن کلاس های آموزشی؛ این طرح عملیاتی خواهد شد.
وی همچنین ضمن استفاده اقتصادی از زنبور عسل تصریح کرد: پیش بینی می شود با شروع و استمرار این طرح ؛ تعداد کندوها ی عسل در سال 96 به 10 هزار کندو برسد.      
 
انتهای پیام/3339
کد مطلب: 578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *