شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ۱۱:۴۰
۰
گزارش پهره از پتانسیل نهفته اقتصاد مقاومتی در ایرانشهر؛

شتر سرمایه زودبازدهی که مقرون به صرفه است

شهرستان ایرانشهر به گواه کارشناسان یکی از مناطق مستعد پرورش شتر است که برای اقدامی در جهت اقتصاد مقاومتی یکی از بهترین گزینه هاست.
شتر سرمایه زودبازدهی که مقرون به صرفه است
شتر سرمایه زودبازدهی که مقرون به صرفه است
به گزارش پهره؛ با توجه به تأکید رهبری در تلاش همه جانبه مردم و مسئولین برای اتکا به تولید داخل و عدم وابستگی به سایر کشورها؛ می طلبد گام هایی اساسی و البته مداومی در این راستا برداشته شود تا علاوه بر رشد و رونق اشتغالزایی در بین اقشار جامعه؛ شاهد رشد اقتصادی کشور نیز بوده و سهمی را در این مسیر از آن خود کنیم.
شهرستان ایرانشهر هم مانند سایر شهرهای کشور با شناخت و استفاده برنامه ریزی شده از مواهب خدادادی سهمی در این برنامه طویل اقتصادی دارد که به گواه کارشناسان تولید و پرورش شتر بومی یک از این ظرفیت ها است.
شتر حیوان منحصر به فرد و سازگار به محیطهای گرم و خشک است؛ بنابراین کمک قابل توجهی به امنیت غذایی خانوارهای ساکن در این مناطق می کند. اما علیرغم نقش فعال شتر در تولید مواد غذایی دامی، پتانسیلهای تولیدی اش نادیده گرفته شده است.
هم اکنون وجود بیش از 9 هزار نفر شتر در ایرانشهر؛ این منطقه را بعنوان یکی از مناطق مستعد پرورش شتر در استان و کشور مطرح کرده از همین رو مردم منطقه از گوشت و شیر شتر بیشتر استقبال می کنند.
در همین خصوص رئیس اداره دامپزشکی ایرانشهر با تأکید بر این امر گفت: آب و هوای مناسب و وجود علوفه زیاد در این شهرستان سبب شده پرورش شتر بیشتر مورد توجه قرار گیرد که این امر می تواند گامی مهم در ایجاد اشتغال جوانان و تامین گوشت مورد نیاز کشور باشد.
انور عبداللهی افزود: خوشبختانه با شناختی که اکثر اقشار جامعه نسبت به خاصیت مفید و درمانی گوشت و شیر شتر نسبت به گوشت و شیر گاو پیدا کرده اند هم اینک بیش از 700 نفر در سطح شهرستان ایرانشهر در کار پرورش شتر مشغول به کار هستند.
حال باید منتظر بود با با توجه به اهمیت اقتصادی شتر در مناطق بیابانی، ایجاد مزارع شتر برای کشاورزان به منظور تولید محصولاتی در سطح تجاری و تبدیل شترداری سنتی به شترداری مدرن بعنوان یک راه حل برای تولید پایدار محصولات دامی چه اقداماتی را از سوی مسئولین شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 584
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *