دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۴۶
۰
فرهنگ و هنر حلقه مفقوده توسعه و پیشرفت است؛

مجتمع فرهنگی و هنری ایرانشهر به بن‌بست بی‌تدبیری مسئولین خورد  

مردم شهرستان ایرانشهر از نبود مجتمع فرهنگی و هنری در این منطقه گلایه‌مند هستند.  
مجتمع فرهنگی و هنری ایرانشهر به بن‌بست بی‌تدبیری مسئولین خورد   

 
 
 


 
 به گزارش پایگاه خبری پهره در حقیقت شهرستان ایرانشهر یکی از شهرستان‌های بااستعداد در حوزه فرهنگ و هنر بوده؛ اما از داشتن مجتمع فرهنگی و هنری سالیان سال محروم است.
 
 از نبود مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان ایرانشهر بیشتر هنرمندان و اهالی فرهنگ ساکن در این منطقه از این اوضاع ابراز نگرانی می‌کنند از اینکه مسئولین امر به این موضوع توجه ندارند گلایه‌مند هستند.
 
 در واقع یکی از علت‌های عدم پیشرفت در شهرستان ایرانشهر وجود بن‌بست عدم توجه به این مقوله مهم برای حفظ فرزندانمان از آسیب‌ها و مخاطرات در حوزه فرهنگ‌پذیری است.
 
ترویج فعالیت‌های فرهنگی هنری و توسعه ساختار فرهنگی در شهرستان ایرانشهر می‌تواند به‌عنوان یک گزینه کارآمدی برای کیفیت‌بخشی در این منطقه به شما رود که از طرفی کمک شایانی به شادابی و نشاط اهالی این مرزوبوم دارد.
 
 ایرانشهر نیازمند مجتمع فرهنگی هنری است
 
 در این راستا محبی یکی از شاعران ایرانشهری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نبود فضای فرهنگی هنری و به‌ویژه نبود سینما در این منطقه یکی واقعیت‌های عیانی است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را کتمان کند. 
 
 وی افزود: این مسئله موجب کم‌رنگ‌شدن مباحث هنری شده است و همه امیدواریم که مثلاً مجتمع فرهنگی هنری ایرانشهر راه‌اندازی شود و برای ساخت این مکان هم باید منتظر معجزه باشیم.
 
 این شهروند ایرانشهری با بیان اینکه احداث یک مجتمع فرهنگی از مطالبات هنرمندان و کسانی که دغدغه‌های فرهنگی دارند است، ادامه داد: فکر کنم تنها شهرستان باشیم که هنوز برای احداث مجتمع فرهنگی عاجز ماندیم. 
 
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته درخشان نماینده مردم ایرانشهر در جلسه‌ای گفت ایرانشهر به‌عنوان مرکز فرهنگی استان، نیازمند یک مجتمع فرهنگی هنری جهت اعتلای فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: اما متأسفانه این مسئول تا به امروز در این راستا هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده است. 
 
 
 به‌زودی ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری ایرانشهر آغاز خواهد شد
 
 در این راستا مهرداد جهان‌دیده سرپرست فرمانداری ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: از پروژه‌های عمرانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ویژه سالن پلاتوی در حال ساخت، سینما، نگارخانه، مجتمع فرهنگی و هنری بازدید صورت گرفت که هدف از این بازدید اطلاع از آخرین وضعیت پروژه‌های حوزه فرهنگ و هنر بوده است.
 
 وی با بیان اینکه ایرانشهر با دارابودن فرهنگ غنی ممتاز و هنرمندان شاخص، نیاز به توسعه فضاهای فرهنگی و هنری دارد، افزود: یکی از راهبردهای اصلی ما اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان ایرانشهر است و در واقع در دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به‌موازات طرح‌های جدید با جدیت پیگیری می‌شود.
 
 این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای پرداختن بیشتر حوزه فرهنگ و هنر و با رفع موانع پیشرو به‌زودی ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری ایرانشهر آغاز خواهد شد.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 430587
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *