دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۴۲
۰
مدیر حوزه علمیه اهل سنت خواهران ایرانشهر عنوان کرد؛

روزه سري آئيني در راستاي تربيت ديني فرزندان/شهید سلیمانی الگوی ناب تربیت فاطمی برای والدين است

سکینه نارویی گفت: تربیت دینی فرزندان قبل از سن تکلیف ضرورت دارد.
روزه سري آئيني در راستاي تربيت ديني فرزندان/شهید سلیمانی الگوی ناب تربیت فاطمی برای والدين است
سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه اهل سنت خواهران ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از وظایف مهم مادران در ایام ماه مبارک رمضان این است که فرزندانی که به سن تکلیف رسیدند و شرایط روزه گرفتن را دارند، تشویق به امر روزه داری و نماز خواندن کنند.

وی افزود: بحث تعلیم و تربیت در خانواده ها بسیار مهن بوده و باید همه پدران و مادران این امر مهم را مورد توجه ویژه قرار دهند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم مادران در این روزهای کرونایی آشنایی فرزندانشان با مراقبت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی است و فرزندانی که توانایی روزه گرفتن را در ایام ماه مبارک رمضان دارند، باید به تمام نکات بهداشتی توجه کنند و باید والدین به فرزندانشان از نظر خوراک و تغدیه توجه ویژه داشته باشند که خدای ناکرده بدنشان با روزه داری به سوی تضعیف پیش نرود.

وی خاطرنشان کرد: مادران در آموزش فرائض و احکام الهی باید دارای توانایی و خلاقیت باشند تا با تکنیک های جالب و جذاب آنان را به فرزندانشان بیاموزند تا برای همیشه در ذهن آن ها باقی بماند و از دستورات الهی تبعیت و پیروی کنند نه این که به جای این کار الگوی زندگی خود ماهواره، فضای مجازی و فرهنگ کشورهای غربی و اروپایی را قرار دهند.

نارویی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مواردی که باید خانواده ها مورد توجه قرار دهند مسئله تربیت فرزندان بوده که آنان به درستی و صحیح رشد و تکامل یابند و در جامعه به عنوان فرد موثری حضور یابند.

وی عنوان کرد: در حقیقت مادران امروزی می توانند مادرهای شهیدان سردار سليماني، حججی و بسیاری از شهیدان بزرگوار دیگر را به عنوان الگوی خود در پرورش فرزندانشان قرار دهند، این بانوان فرزندانی مسئولیت پذیر و متعهد تربیت کردند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به تهذیب نفس و دوری از هوا و هوس به عنوان ابزار اصلی تربیت دینی و فاطمی اضافه کرد: کسانی که پیرو دستورات الهی باشند و در فکر و عمل خود را از آلودگی دور کنند، انسان‌های پاک و مطهری هستند که هم خود از ثمره این پاکی بهره مند می‌شوند و هم دیگران را بهره‌مند می‌سازند.

وی تصریح کرد: تربیت دینی و فرهنگ فاطمی بود که شخصی مانند سردار سلیمانی را پرورش داد، شخصیتی که استکبار جهانی را در منطقه خوار و ذلیل کرد.

نارویی گفت: آمریکا در صدد بود با توطئه‌ های گوناگون و داعش ایران را نابود کند اما سردار سلیمانی و دیگر مدافعان حرم بودند که با اقتدار در مقابل این نقشه ایستادند و آنان را فنا کردند و پوزه اسرائیل را به خاک مالیدند.

وی بیان کرد: تربيت عبادي كودكان اهميت خاصي در نظام آموزشي و تربيتي اسلام دارد و تحقيقات نشان مي‌دهد بسياري از افرادي كه در بزرگسالي نسبت به عبادات سستي از خود نشان مي‌دهند، بي اعتقاد به دين و تكاليف ديني نيستند، بلكه عواملي چون بي‌توجهي و يا عدم تقيد والدين نسبت به انجام به موقع تكاليف عبادي، عدم ورزيدگي كودكان در انجام عبادات در كودكي و ناآگاهي آنان از فلسفه و اهميّت عبادات، در اين زمينه نقش دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت ایرانشهر اضافه کرد: والدين و مربيان به عنوان مسئولان اصلي تربيت، بايد زمينه فراگيري و انجام برخي از مسائل ديني را براي كودكان فراهم کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428155
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *