پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ۲۰:۱۵
۰

تخریب علائم راهنمایی و رانندگی عامل گسترش سوانح رانندگی در جنوب استان/ خسارت ۹ میلیارد ریالی ۶ ماهه نخست سال ۹۶

رییس اداره ایمنی و حریم راه ها اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان از خسارت 9 میلیارد ریالی به علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده در جاده های جنوب استان در شش ماه نخست امسال که منجر به خطر افتادن جان مردم می شود خبر داد.
ایمنی راه ها
ایمنی راه ها
به گزارش پهره، سوانح رانندگی یک پدیده اجتماعی که نیاز به شناسایی ابعاد مختلف آن است و در وقوع تصادفات جاده ای ده ها عامل نقش دارند اما سه عامل انسان، وسیله نقلیه و جاده نقش بسزایی را ایفا می کنند.
 
سالانه بسیاری از مردم ما بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی، فاقد استاندارد بودن جاده ها و راه های کشور و آسیب رساندن به علائم راهنمایی راه ها جان خود را از دست می دهند.
 
هفته گذشته ساعت ۳ و ۵۹ دقیقه بامداد جمعه 10 شهریور ماه 96 حوالی قلعه بیابان بخش جنت شهرستان داراب یک دستگاه اتوبوس حامل ۴۵ نفر از دانش آموزان رودانی و مینابی که برای شرکت در مسابقات فرزانگان و نخبگان عازم شیراز بودند، واژگون شد.

این حادثه ۹ کشته و ۳۴ مصدوم برجا گذاشت که تعداد ۵ نفر از آنها با اورژانس هوایی به بیمارستان نمازی و شهید رجایی شیراز اعزام شدند
.
در جنوب سیستان و بلوچستان هم بسیاری از راه های مواصلاتی هنوز بر طبق استانداردهای کیفی نبود و آسیب رساندن به علائم راهنمایی راه ها توسط عامل انسانی هم باعث بروز سوانح رانندگی می شود.
 
رییس اداره ایمنی و حریم راه ها اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با پهره، آسیب رساندن به علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده در جاده ها را یکی از عوامل سوانح رانندگی برشمرد و گفت:تخریب و سرقت علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده جاده ها در جنوب سیستان و بلوچستان و در کل کشور بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.
 
محمد رضا دشتی زاده افزود:بیش از 9میلیارد ریال میزان خسارت وارده در شش ماه اول امسال به این علائم بوده که صرفا برای آگاهی و حفظ جان مردم در محورهای مختلف جاده ای نصب می شوند اما بسیاری از انسان های ناآگاه با انجام این کار باعث به خطر افتادن جان بسیاری از هموطنانمان می شوند.
 
وی گفت:با وجود پیگیری های متعدد از طریق امامان جمعه، دهیاری ها و شوراهای شهر و روستا همچنان این مسئله بطور کامل حل نشده است.
 
وی افزود:اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان در بسیاری از محورهای مواصلاتی علاوه بر نصب علائم در کنارجاده ها ، بصورت افقی و در کف جاده آنها را به تصویر کشیده است تا رانندگان بتوانند هر چه بهتر در محورها مسیر خود را طی کنند.
 
وی تصریح کرد:امسال بیش از هشت هزار و 910 عدد علائم مختلف تهیه و نصب شده و برای ارتقاء حفاظ ایمنی میانه راه ها، پرتگاه ها بیش از هشت کیلومتر گاردریل و نیوجرسی نصب و یکصد و هشتاد متر آنها ایمنی سازی شده است.
 
محمد رضا دشتی زاده گفت:برای ساماندهی و رفع نقاط پرحادثه سال گذشته 17 نقطه ایمن سازی شده و امسال 10 نقطه در حوزه جنوب با تامین اعتبار ایمن خواهد شد.
 
وی افزود:41کیلومتر روشنایی در حوزه جنوب انجام و 14 کیلومتر محور ایرانشهر بمپور در دست اجرا است اما نیازمند همیاری و همکاری مردم برای حفظ این اموال هستیم.
 
رییس اداره ایمنی و حریم راه ها اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان با تاکید بر فرهنگ سازی گفت:استاندارد بودن جاده ها اولین مسئله مهم است اما عامل انسانی که شامل رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ علائم نصب شده در جاده ها می شود نیازمند یک فرهنگ سازی گسترده از طریق تربیون های مختلف و رسانه ها است.
 
وی افزود:کار فرهنگ سازی باید از پایه آغاز شود که ما از سالهای قبل این مسئله را در مهدکودک ها و مدارس انجام داده ایم و امسال هم از 25 شهریور ماه آموزش در مدارس شروع خواهد شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 5611
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *