سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۱۶
۰
فعال و کارشناس فضای مجازی مطرح کرد؛

نباید برخوردها نسبت به آسیب های فضای مجازی منفعلانه باشد/ افراد انقلابی پای کار بیایند

کارشناس فضای مجازی گفت: با توجه به بروز گسترده آسیب های شبکه های اجتماعی؛ خانواده ها، افراد دغدغه مند و انقلابی پای کار بیایند.
نباید برخوردها نسبت به آسیب های فضای مجازی منفعلانه باشد/ افراد انقلابی پای کار بیایند
نباید برخوردها نسبت به آسیب های فضای مجازی منفعلانه باشد/ افراد انقلابی پای کار بیایند
محمد هادی فضل ا... نژاد در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن هشدار به آسیب هایی که امروزه بعد از ماهواره؛ شبکه های اجتماعی  به سر خانواده ها می آورد اظهار کرد: اینترنت نامحدود؛ دردسترس و غیر برنامه ریزی شده در دست اعضای خانواده می تواند لطمات جبران ناپذیری را بر بنیان خانواده ها وارد آورد که شناخت و آگاهی در این زمینه در بسیاری از موارد چاره ساز خواهد بود.
وی گفت: مواجه شدن با محتوای نامناسب و گاهأ ضد دینی و در کنار آن متوجه نشدن گذر زمان و صرف ساعت های طولانی و بی نتیجه در شبکه های اجتماعی آسیبی است که متأسفانه این روزها دامن خیلی از کاربران را گرفته است که اگر در این بین دغدغه دینی و مذهبی نتواند جاذبه های فریبنده این شبکه ها را دفع کند مطمئنأ با پرتگاههای دینی مواجه خواهیم شد.
فعال فضای مجازی از ملزم دانستن ورود فعالانه طیف تأثیر گذار در عرصه مقابله با چالش های پیش رو گفت و بیان داشت: والدین، مربیان، اساتید، روحانیون و سایر افراد آگاه و دلسوز نباید دست بر روی دست گذاشته و عملکردشان نسبت به ریزش ها منفعلانه باشد بلکه باید با طرح پیشنهادهای سازنده و سازماندهی شده به مقابله و پیشگیری سوق پیدا کنند.
فضل ا... نژاد تصریح کرد: آموزش، هشدار، تولید محتوای مناسب و حتی جایگزینی برنامه و بازی های دنیای واقعی به جای مجازی، یکی از راهکارهای خروج از این بحران است.
وی اعتیاد و وابستگی شدید به اینترنت را عاملی برای ترس از مواجه شدن افراد با مسئولیت های دنیای واقعی دانست و افزود: برای ریشه کنی این بیماری مجازی نیاز به همت عمومی است که می طلبد افراد دغدغه مند با حساسیت و انسجام بیشتری این عامل بدخیم را مهار نمایند.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1117