چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵
۰
یادداشت 

ریزش ها و رویش ها بعد از فتنه

نظام اسلامی از ریزش‌ها استقبال نمی‌کند و می کوشد تا حدّ ممکن با روشنگری از دامنه آسیبها و ریزش‌ها بکاهد و با جذب حداکثری و دفع حداقلی بدنه فریب‌خورده را نجات دهد.
ریزش ها و رویش ها بعد از فتنه
ریزش ها و رویش ها بعد از فتنه
به گزارش پهره؛ «آیا مردم پنداشتند که تا گفتند ایمان آوردیم رها مى‏شوند و مورد آزمایش قرار نمى‏گیرند (عنکبوت، 2)»
متأسفانه یکی از وقایع تلخی که نسل امروز مجبور به درک و لمس آن شد واقعیت تلخ فتنه سال 88 بود. فتنه ای که عده ای در آن با ایستادگی غیر نجیبانه و قانون شکنانه شان به دنبال تهمت به ساختار نظام اسلامی؛ کام امت را تلخ نمودند.بطوریکه با بنای شورش و درگیری کشور را تا لبه پرتگاه کشاندند.
متأسفانه در این بین سران فتنه کسانی بودند که جزء سابقه داران انقلاب اسلامی بشمار می رفتند و در بدنه و دنباله این سران؛ افراد عامی بودند که در فضای غبارآلود آن زمان راه بیراهه را به خیال راه حق؛ اشتباه پیمودند.اما در مقابل این فتنه چند رنگ و مکار؛ رهبری بصیر و بیدار انقلاب در نهایت رأفت خطاب به این دسته افراد فرمودند: «بصیرت خودتان را بالا ببرید، آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله‌ی امیرالمؤمنین را به نظرم در جنگ صفین در گفتارها بیان کردم که فرمود: الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر(نهج‌البلاغه، خطبه 173) (رهبر معظم انقلاب اسلامی 5/5/88)»
جذب حداکثری و دفع حداقلی راهبرد مدبرانه رهبر انقلاب به معنای به رسمیت شناختن نظرات مخالف تا مرز معارضه با نظام یعنی همان تدبیری که امیرالمومنین (ع) در فتنه جمل و نهروان به کار بردند در اینجا نیز چاره کار شد. رهبر انقلاب در همین خصوص فرمودند: «جذب حداکثری، دفع حداقلی. البته معیار و میزان، اصول و ارزشهاست. انسانها از لحاظ ایمان در یک حد نیستند. ما در بین خودمان آدمهائی داریم ضعیف‌الایمان، آدمهائی داریم که ایمانشان قوی‌تر است. باید راه بیائیم. نمیشود ضعیف‌الایمان را دفع کرد، نمیشود فقط به کسانی چشم دوخت که قوی‌الایمانند؛ نه، ضعفا را هم باید در نظر داشت. کسانی که خودشان را قوی میدانند، آن کسانی را که ضعیف میدانند، ملاحظه کنند، مراعات کنند، دفع نکنند. آن کسانی که جزو مجموعه هستند، لیکن بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند، جدا افتادند، اینها را به خود بیاورند؛ اینها را نصیحت کنند، دلالت کنند، راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند.27/5/89» 
حال باید گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاقه ای به ریزش ها نداشته و ندارد و حتی مانند طبیبی بصیر و صبور به دنبال مداوا و روشنگری در بین هجمه ای از آسیب ها است تا بدینوسیله از ریزش ها کاسته و با جذب حداکثری و دفع حداقلی بدنه فریب خورده را نجات و بر دامنه امت مخلص کشور توسعه بخشد. از این رو امسال نیز بعد از گذشت شش سال از فتنه سال 88 با تکرار و یادآوری سابقه تلخ سران و بدنه این روایت تلخ را مرور تا علاوه بر متنبه سازی و بازگشت از مسیر باطل در نهایت در مقابل افراد و جریانهایی که آگاهانه و بدون قصد بازگشت، قصد هتک اعتبار نظام و امت اسلامی را دارند بدون تساهل بایستد. امید است این فرصت هایی که از فضل پدرانه رهبری بر این دسته از افراد نائل می شود بهره ببرند و پشیمانی خود را علنأ ابراز نمایند و بیش از این آب بر آسیاب دشمن نریزند.
کد مطلب: 192
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *