چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ۰۸:۱۰
۰
گلایه شهروندان از کادر درمانی بیمارستان ولایت سرباز؛

مردم شهرستان سرباز نیازمند توجه ویژه مراکز بهداشتی /کودک۷ ساله راسکی مورد بی مهری کادر درمانی قرار گرفت

بی مهری کادر درمانی بیمارستان ولایت سرباز باعث شد تا کودک 7 ساله راسکی شب گذشته را با درد و پاهای پرخون سپری کرده است.
مردم شهرستان سرباز نیازمند توجه ویژه مراکز بهداشتی /کودک۷ ساله راسکی مورد بی مهری کادر درمانی قرار گرفت
مردم شهرستان سرباز نیازمند توجه ویژه مراکز بهداشتی /کودک۷ ساله راسکی مورد بی مهری کادر درمانی قرار گرفت
به گزارش پهره به نقل از پاپایا، حاشیه های پزشکی همواره خبر ساز بوده به گونه ای که در طول دو سال گذشته بسیاری از این حواشی در صدر اخبار کشور قرار گرفته و باعث شدند تا هر یک از موافقان و مخالفان در بطن جامعه و فضای مجازی به بیان دیدگاه های خود بپردازند و هر کس از دید خود به این حوادث بنگرد.
روزهای پایانی تابستان است و کم کم به سال جدید تحصیلی نزدیک می شویم؛ که خبری دیگر ما را در شوک فرو می‌برد، نیمه شب دوشنبه طی تماس یکی از شهروندان راسک از اتفاقی تلخ با خبر شدیم که باورش برایمان سخت بود اما پس از حضور در منزل این کودک به عمق فاجعه پی بردیم.
ساعت نزدیک به 11 شب دوشنبه است که یکی از شهروندان طی تماس تلفنی و  اصرار زیاد از خبرنگار ما در خواست حضور در منزل و رسیدگی به مشکلش را دارد  که پس از اعزام، خبرنگار ما با کودکی 7 ساله با پاهای پرخون و گریان و خانواده ای نگران مواجه می شود.
 

شرح ماجرا از زبان خانواده امیرعلی 7 ساله
پس از پانسمان مجدد پای کودک  توسط والدینش، عموی کودک زخمی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از عملکرد کادر درمانی بیمارستان ولایت راسک، اظهار کرد: پس از نماز به همراه امیرعلی به منزل آمدیم که بی احتیاطی او باعث شد که هر دو پایش توسط تیغه سبزی خورد کن دستی به عمق بیش از یک سانتی متر و طول 6 سانتی متر بریده شود.
وی افزود: در ساعت 8:30 دقیقه با سرعت امیرعلی را که درد امانش را بریده بود به بیمارستان ولایت راسک بردیم که با برخورد سرد و به دور از اخلاقیات پزشکی کادر درمانی بیمارستان مواجه شدیم.
محمد رحیمی با اشاره به تاخیر یک ساعته در انجام معاینه و پذیرش، بیان کرد: پزشک کشیک پس از یک ساعت با نگاهی سطحی به پای برادر زاده7 ساله ام گفت که مشکل خاصی نیست و تنها باید پانسمان شود.
 

 
مردم شهرستان سرباز نیازمند توجه ویژه مراکز بهداشتی
وی ادامه داد: اعتراض و خواهش ما برای بخیه زدن پای امیرعلی که از درد به خود میپیچید هم اثری نداشت و پس از یک پانسمان سطحی او را مرخص کردند.
این شهروند راسکی با بیان این مطلب که شدت بریدگی در حدی بود که به خانه نرسیده پانسمان بیمارستان از خون قرمز شد، تصریح کرد: با باز کردن پانسمان متوجه عمق بریدگی و شدت خونریزی شدیم.
وی با بیان اینکه درد امان برادر زاده ام را بریده ادامه داد: هیچ کاری از دستمان برنمی آید و در این موقع شب نمیتوانیم به یکی از شهرهای مجاور مثل ایرانشهر و یا چابهار مراجعه کنیم.
 

هزینه بالای خدمات درمانی در سرباز
رحیمی  با اشاره به اینکه امیرعلی امسال به کلاس اول میرود افزود: طی چند روز آینده امیر علی باید دیگر همسن و سالهایش به مدرسه برود اما تمام نگرانی ما عفونت کردن زخم پایش است زخمی که  نه تنها عمیق است  بلکه توان راه رفتن را از او گرفته است.
وی در پایان تصریح کرد: در شهرستانی که همه مردم آن با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند بسیار سخت است که برای یک شربت با دو عدد باند و 10 تا گاز استریل و ست انژوکت  ۲۳ هزار تومان پرداخت کنند و حتی با داشتن دفترچه درمانی نتوانند از آن استفاده کنند، چون بیمارستان حتی در موارد اورژانسی نیز برگه معرفی از پزشک درمانگاه می خواهد و بی شک اگر کسی پول به همراه نداشته باشد نمی تواند به هیچ خدمات درمانی دسترسی پیدا کند.
 
انتظار بیش از 12 ساعته برای درمان
خبرنگار ما طی ارتباط با  رئیس مرکز بهداشت شهرستان سرباز وی را از این ماجرا باخبر کرد و از وی در خواست چاره جویی می‌کند که شیما نقی زاده درخواست مراجعه مجدد به مرکز درمانی و بخیه زدن پای کودک را پیشنهاد می‌دهد.
و حالا امیر علی 7 ساله باید چند ساعت منتظر بماند تا شاید پس از بخیه زدن پاهایش از شر درد و خونریزی گاه و بیگاه پاهایش جلوگیری شود.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 2514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *