يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۴۲
۰
امام جمعه اهل سنت میرجاوه:

امنیت و همدلی مهم ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی است /سیر وحدت شیعه و سنی بعد از پیروزی انقلاب

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور گفت: بهترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب امنیت، اتحاد، همدلی و وحدت هستند.
امنیت و همدلی مهم ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی است /سیر وحدت شیعه و سنی بعد از پیروزی انقلاب
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: قبل از انقلاب مردم سیستان و بلوچستان مورد ظلم های فراوانی از سوی رژیم شاهنشاهی قرار می گرفتند و در مقایسه با سایر نقاط کشور از مشکلات عدیده ای در زمینه فرهنگی، عمرانی، خدماتی برخوردار بود.

وی افزود: این استان قبل از پیروزی انقلاب دارای محرومیت مطلق بود و مردم سیستان و بلوچستان در حوزه مدارس و مساجد از امکانات قابل قبولی بهره‌مند نبودند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب ساکنان سیستان و بلوچستان برای ادامه تحصیل حوزوی و گذراندن دوره های طلبگی و دانشگاهی، علوم تربیتی از طریق مرز به سایر کشورها سفر می کردند و در آن زمان امکانات و تجهیزات، زیرساخت های لازم را برای گذراندن دوره های آموزشی در اختیار نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان رژیم پهلوی به مساجد اهل تشیع و تسنن هیچ اهمیتی داده نمی شد و در آن برهه زمانی مسئولین ذیربط به مسائل توسعه و ترقی آن مکان ها هیچ توجهی نداشتند.

ریگیان پور اضافه کرد: در زمان پهلوی در بحث مساجد هیچ کمک و امدادی به اهل سنت انجام نمی گرفت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به مردم شیعه و سنی در همه مسائل فرهنگی، آداب و رسوم یکسان بود.

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم سیستان و بلوچستان تنها خاطراتی که از رژیم پهلوی به یاد داشتند شامل اشراف گرایی، تجمل گرایی، ظلم و ستم به آنان بوده است.

این خطیب جمعه اذعان کرد: بعد از پیروزی انقلاب مردم با استقبال خوب و روی خوش نظام جمهوری اسلامی ایران را پذیرفتند.

وی گفت: در زمان رژیم شاهنشاهی اشخاصی از طرف امام خمینی (ره) برای هدایت و روشنگری مردم سیستان و بلوچستان و هدایت آنان به انقلاب آمده بودند و ساکنان این منطقه هم در برابر پیام های دریافتی آن حضرت دست برادری، دوستی و اخوت دراز کردند و در راهپیمایی ها و برنامه ها همگام و هم قدم با ایشان بودند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه تصریح کرد: بهترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت، اتحاد، همدلی و وحدت هستند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427740
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *