سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۳۱
۰
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر خبر داد:    

اجرای رزمایش جهادی خدمت‌رسانی تحول و توانمندسازی در ایرانشهر  

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر گفت: رزمایش جهادی خدمت‌رسانی با برنامه‌های طرح تحول و توانمندسازی در این منطقه اجرا شد.        
اجرای رزمایش جهادی خدمت‌رسانی تحول و توانمندسازی در ایرانشهر   
 محمدرضا کرد در گفتگو با خبرنگار پهره با اشاره به تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ایران استوار ۴۵ سال افتخار بیان کرد: به مناسبت دهه فجر رزمایش جهادی خدمات‌رسانی توانمندسازی ۲۰۲۰ در محله کم‌برخوردار کلینک اعظم خانی شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
 
 وی افزود: در واقع رزمایش جهادی خدمت‌رسانی با برنامه‌های طرح تحول و توانمندسازی ۲۰۲۰- استقرار تیم سحر، میز خدمت فرهنگی و ارائه خدمات حمایتی و آموزشی، سلامت‌محوری، فراخوان عضویت، توزیع بسته‌های غذایی در محله کم‌برخوردار کلینک اعظم خانی (مسجد رضوان) برگزار شد.
 
 این مسئول ادامه داد: این رزمایش با حضور بیش از ۱۵۰ نفر شرکت‌کننده با برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی، ایستگاه کودک (بازی ماروپله)، گرفتن تست فشارخون، آموزش ایستگاهی با موضوع cpr و خفگی، همچنین توزیع سبدهای غذایی ارائه شد.
 
 رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر درباره برنامه‌های طرح تحول و توانمندسازی ۲۰۲۰ محلات کم‌برخوردار عنوان کرد: این طرح تحت عنوان " توانمندسازی محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰" باهدف بهبود ساماندهی وضعیت محلات محروم و کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.
 
 محمدرضا کرد ادامه داد: توانمندسازی خانواده‌ها در طرح توسعه محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ باتوجه‌به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی محلات کم‌برخوردار در شهرستان ایرانشهر اجرایی می‌شود.
 
 وی اضافه کرد: همچنین توجه دادن به محلات که در حقیقت محل ارتباط انسان‌ها با همدیگر در سطوح پایین تراست و جامعه را شکل می‌دهد کار مهمی است و در حقیقت این رزمایش تأثیری که خواهد گذاشت تمام مردم هر محله را به‌عنوان صاحبان آن محله ترغیب می‌کند که خودشان در حل مسائل محله خودشان تلاش کنند.
 
 کرد گفت: همچنین در این ایام کارگاه آشنایی با انواع خاموش‌کننده و راه‌های اطفای حریق ویژه اعضای فعال امور جوانان برگزار شده است.
 
 وی افزود: کارگاه اطفای حریق با همکاری سازمان آتش‌نشانی (ایستگاه امام خمینی) ویژه اعضای فعال کانون‌های جوانان و دانشجویی برگزار شد.
 
 وی اظهار کرد: این دوره آموزشی برای اعضای فعال در راستای آشنایی با انواع خاموش‌کننده‌ها و سیستم‌های ایمنی و اطفای حریق و راه‌های عملی مقابله با آتش و نحوه اطفای حریق توسط کارشناس آتش‌نشانی برگزار شد.
 
 رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی، اعضای به‌صورت عملی با نحوه استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی و کاربرد انواع مختلف آن آشنا شدند.
 
 وی اضافه کرد: همچنین در این ایام در راستای سلامت نمازگزاران چادرهای سلامت با حضور داوطلبان و اعضای جوانان در مسیر نمازگزاران مستقر شده بود که خدمات تست قند و فشارخون جهت مراجعین انجام گرفت.
 
این مسئول ادامه داد: همچنین آموزش ایستگاهی (خفگی،CPR) و توزیع بروشورهای آموزشی با موضوع سیل، زلزله و آسیب‌های اجتماعی انجام شد.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *