يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸
۰
در مراسم طنین انداز شدن زنگ انقلاب مطرح شد؛

عزت و سربلندی دستاوردهای نظام/انقلاب اسلامی حیات دوباره ای به دین و ارزش‌های آن بخشید

زنگ انقلاب امروز ۱۲ بهمن به طور همزمان در دبیرستان پسرانه رازی ایرانشهر طنین‌انداز شد.
عزت و سربلندی دستاوردهای نظام/انقلاب اسلامی حیات دوباره ای به دین و ارزش‌های آن بخشید
به گزارش پهره؛ همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن، زنگ انقلاب امروز ۱۲ بهمن با حضور امامان جمعه معزز، فرماندار، مسئولین و مدیران ادارات، فرهنگیان در دبیرستان پسرانه رازی ایرانشهر طنین‌انداز شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر بیان کرد: بزرگداشت ایام دهه فجر براساس مبانی قرآن بوده و خداوند در این کتاب آسمانی به همگان یادآور شده که ایام الله را نباید فراموش کنند.

وی افزود: دهه فجر یک روز خدایی بوده و ایامی عظیم و بزرگ بوده که از آن به ایام الله تعبیر می شود.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: ملت عزیز ایران خوب یادشان است که این کشور تحت سلطه دو هزار ساله ی کسانی بوده که دل در گرو عظمت و عزت مردم نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ این مملکت مراجعه کنیم اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید از آن به سادگی بگذریم این بوده که انقلاب اسلامی اولین و بزرگترین دستاورد احیای هویت ملی، اعتماد به نفس و خودباوری را به جامعه اسلامی هدیه کرده است.

این خطیب جمعه عنوان کرد: استقلال، عزت و عظمت، کارآمدی دین و احیای جهانی آن از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و به برکت همین نظام، وابستگی حکومت های استبدادی و استکبار ستیزی ساقط شدند.

وی اضافه کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی، استبداد و استعمار، بسیاری از حقوق مردم را از لحاظ فکری، فرهنگی، نظامی، اقتصادی پایمال کرد و با از بین بردن روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و هویت ملی مردمان این سرزمین باعث عدم شکوفایی استعدادهای آنان شدند.

وی گفت: با پیروزی انقلاب و به برکت نظام اسلامی و همراهی امام راحل روحیه خودباوری، اعتماد به نفس در میان جوانان و نوجوانان ایران قوای مجدد گرفت‌.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: ملت ایران باید قدردان زحمات و تلاش های امام خمینی (ره) این مرد الهی و آسمانی باشند و در حقیقت ایشان احیاگر دین اسلام بودند و مکتبی پیش پای ما گذاشت که با آن میثاق می بندیم و برای همیشه پای بندش هستیم.

به گفته وی، امروزه دشمنان به دنبال نابودی ایران هستند و هواپیماهای پیشرفته خود را به سرزمین مان اعزام می کنند، اما قدرت بازدارندگی عجیبی که در میان مردمان این کشور است باعث برملا شدن و بر باد رفتن نقشه ها و دسیسه های شوم آنان می شود.

بزمانی عنوان کرد: از ویژگی های مهم ملت ایران این است که در برابر زیاده خواهی های دشمنان سر تعظیم فرود نمی آورند و امروز در مسیر و سمت و سوی بیانیه گام دوم انقلاب قدم بر می دارند تا با وجود این آرمان ها و اهداف بلند به تمدن نوین اسلامی برسند و الگویی برای تمام جهانیان شوند.

در ادامه مراسم علی شعبانی، سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر بیان کرد: چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی را به همه ملت بزرگ ایران و فجر آفرینان تبریک عرض می کنم و در حقیقت ۱۲ بهمن سرآغاز فصل خودشکوفایی مردمان این سرزمین بوده است‌.

وی افزود: این عزت و سربلندی که امروز ملت ایران دارند از سوی خداوند متعال به آنان ارزانی شده است.

فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: عزت و عظمت ملت ایران باید برای همگان یادآوری شود و این مسائل تا قیام قیامت برای همه انسان ها به واقعی پایدار تبدیل شود و همچنان باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های ۵۶ و ۵۷ یکی از گسترده ترین اقشاری که برای انقلاب جانفشانی کرد و در صحنه های مختلف حضور داشتند جوانان و نوجوانان بودند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حقیقت فلسفه پیروزی انقلاب، تربیت نسلی بود که هویت ایران اسلامی را پاس بدارند و با وجود این معیارها و هنجارها، انسانی متعالی پرورش دهند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *