پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۱۴
۰
در دوازدهمین همایش خورشید ولایت مطرح شد؛

تمامی اهل سنت از محبان اهل بیت (ع) هستند/ پایه‌ریزی عملی وحدت از برکات حضور مقام معظم رهبری در ایرانشهر بوده است

دوازدهمین همایش خورشید ولایت در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر با حضور ائمه جمعه اهل سنت و تشیع و همچنین مردم ولایی شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور و بخش بزمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
تمامی اهل سنت از محبان اهل بیت (ع) هستند/ پایه‌ریزی عملی وحدت از برکات حضور مقام معظم رهبری در ایرانشهر بوده است
به گزارش پهره؛ دوازدهمین همایش خورشید ولایت با حضور آیت الله قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، جمعی از مهمانان کشوری، استانی، شهرستانی و اعضای شورای تامین، ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع و سایر اقشار مردم این مرز و بوم در سالن همایش دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

در این همایش آیت الله محسن قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد:  رژیم پهلوی در ۴۰ سال قبل طلبه‌ای را به جرم دفاع از عدالت و محرومین و ارزش‌های اسلامی و مبارزه با ظلم و آزادی‌خواهی به این شهرستان ایرانشهر که محروم از امکانات بود تبعید کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در روزهای ابتدایی ورود شان به ایرانشهر ناشناس بودند ولی بعد از گذشت ۲۳۷ روز استقرار در این شهر طی مشارکت با مردم ولایت پذیر در مسجد و برگزاری نماز جمعه و ابتکار برگزاری جشن میلاد نبی اکرم (س) و نامگذاری هفته وحدت باعث شد ایشان بین عموم محبوبیت و مقبولیت یابند.

وی گفت: میهمان‌نوازی مردم ایرانشهر باعث شد که در زمان تبعید رهبر معظم انقلاب احساس غریبی نکنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کمک به سیل‌زدگان و حضور در بین مردم باعـث نزدیک شدن دل‌های مردم به رهبری شد و هر روز این مودت و دوستی بین آن ها فزونی می یافت و ایشان در رفع مشکلات عموم می کوشیدند که این باعث شد که مردم رهبری را با روی خوش و از ته قلب پذیرا باشند.

آیت الله قمی اضافه کرد: از دست اندرکاران و مبتکران برگزاری همایش خورشید ولایت در شهرستان ایرانشهر تقدیر و تشکر می کنم و لازم می دانم مراتب ارادت و محبت، سلام مقام معظم رهبری را خدمت مردم ولایی این منطقه ابلاغ کنم.

وی عنوان کرد: از علاقه مقام معظم رهبری به مردم سیستان و بلوچستان چیزی کاسته نشده و هر روز هم بر این میزان محبت و عشق افزوده می شود.

آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان در دوازدهمین همایش خورشید ولایت در شهرستان ایرانشهر ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم بیان کرد: بیست و هشتم آذر ماه سالروز تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر و نقطه عطفی در تاریخ سیستان و بلوچستان و کشور و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دارای آثار و برکات فراوانی بوده است.

این خطیب جمعه تصریح کرد: برقراری ارتباط متقابل با مردم و علمای شیعه و اهل سنت و پایه‌ریزی عملی وحدت از جمله برکات حضور مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان بوده، به گونه‌ای که ایشان با عملکرد خود تجسم وحدت شیعه و سنی و همه اقوام و مذاهب بودند و این امر در تاریخ انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه و بیان خطبه‌های انقلابی در ایرانشهر در دوران تبعید مقام معظم رهبری، رسیدگی به مشکلات مردم در سیل پیش آمده و برقراری پیوند عاطفی و محبت دوجانبه میان مردم و ایشان از نکات قابل توجهی است که همچنان این محبت و مودت استوار باقی مانده است‌.

وی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری از سیستان‌ و بلوچستان به عنوان تنگه احد و گنج پنهان و دفاع از مردم بلوچستان از آثار و برکات همان حضور است.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به سیستان وبلوچستان، خصوصا شهرستان ایرانشهر از آثار و برکات همان حضور است به گونه‌ای که دستور اخیر ایشان در خصوص احیای کارخانه بافت بلوچ نمونه‌ای از اهتمام ویژه ایشان این منطقه است.

وی با بیان این که امروز حضور گرم مردم نشان دهنده محبت و مودت به مقام معظم رهبری است و باید از این فرصت همایش حداکثر استفاده صورت بگیرد، اذعان کرد: باید با انجام پژوهش‌ ها در راستای موضوع برنامه، اقدام‌های عملی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز استان انجام شود.

وی عنوان کرد: از جمله محورهای مهم و مورد توجه در همایش خورشید ولایت که باید مورد توجه قرار بگیرد، مواردی چون تلاش برای تحقق بخشیدن فرمایشات امامین انقلاب، عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گسترش فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی، تقویت وحدت، محبت، مودت و اخوت ایمانی در جامعه اسلامی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی هستند تا مقدماتی برای پیشرفت شهرستان ایرانشهر و سیستان‌ و بلوچستان فراهم کنند.

در ادامه همایش، حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه اهل تشیع شهرستان ایرانشهر بیان کرد: همایش خورشید ولایت بهترین فرصت زیبا در جهت معرفی هویت انقلابی این منطقه است و باید نخبگان، علما، معتمدین و عموم مردم بیشترین تلاش را در زمینه گفتمان وحدت و تقویت صرف کنند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان مظهر شعار وحدت اسلامی است و همان گونه که مقام معظم رهبری قبل از انقلاب پرچم دار تقریب بودند و جامعه باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند و این را بدانند که دشمن تلاش دارد از خلا ها و ظرفیت هایی که گسل های مذهبی و قومی را فعال می کند سو استفاده کند.

این خطیب جمعه تصریح کرد: یکی از مطالبات رهبری توجه ویژه به مردم سیستان و بلوچستان است و همان گونه که ایشان به مردمان این منطقه نگاه محبت آمیز دارند شاهد این مسئله هم باشیم که مسئولین نیز با نگاه محبت آمیزشان به ساکنان این مرز و بوم خدمت می کنند.

در ادامه عبد الصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر بیان کرد: حضور گسترده مردم در مراسم همایش خورشید ولایت نشان دهنده محبت و دوستی شان به مقام معظم رهبری است.

وی افزود: اهل بیت (ع) و رهبری از محبان اهل سنت هستند و به این بزرگواران ارادت قلبی دارند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: یهودیت و مسحیت اختلافات زیادی با هم دارند ولی به خاطر حفظ منافع خود و ضربه وارد کردن به مسلمانان خصوصا صهیونیست ها با هم متحد می شوند و وحدت مسلمانان را نشانه می گیرند که باید جامعه مسلمین به مسئله انسجام و همبستگی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429172
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *