يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ۱۵:۱۴
۰
در چهاردهمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر مطرح شد؛

وحدت و محبت سوغات تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان ایران اسلامی بدانند ما هر روز قوی‌تر از روز قبل و سال قبل‌تر هستیم و این را نباید در عوامل مادی و دنیایی جستجو کرد؛ بلکه علت را باید در قرآن جستجو کنیم.
وحدت و محبت سوغات تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر بود
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهاردهمین همایش خورشید ولایت در دانشگاه ولایت این منطقه با اشاره به ماه رجب بیان کرد: همه‌سال ما مهمان خدا هستیم و در یک ماه مهمانی ویژه و قبل از آن به مدت دو ماه فرصت آمادگی برای مهمانی ویژه داریم تا آماده شویم.
 
 وی افزود: اکنون در ایامی قرار داریم که با اندوه همراه شده که تروریست‌ها در یک اقدام خبیثانه عده‌ای از کودکان، زنان، مردان ما را در کرمان شهید کردند.
 
 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حقیقت تبعید یک رنج بوده که به‌عنوان مجازات محسوب می‌شود.
 
 وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری به شهرستان ایرانشهر تبعید شدند در آن شرایط آن بزرگوار این موضوع زجرآور را به موضوعی خوشایند تبدیل کردند که قاعدتاً این برگرفته از محبت بوده که برقرار شد.
 
 این مقام مسئول اضافه کرد: در آن روزها به رهبر معظم می‌گفتند وقتی تبعید شدی شرایط سخت‌تر می‌شود؛ ولی محبت آن دوران سفر سبب شده که با وجود گذشت سال‌های طولانی مهر و محبت بین مردم و رهبری کم نشده؛ بلکه بیشتر هم شده و در واقع خداوند در محبت این اثر را گذشته است.
 
 سردار فدوی بیان کرد: تا قبل از اینکه رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر تشریف بیاورند، شیعه و سنی هرکدام برای خودشان زندگی می‌کردند و کاری به کار هم نداشتند. اما محبت‌های ایشان پیشقدم شدنشان برای برقراری ارتباط با علمای اهل‌سنت و کمک‌رسانی بدون تبعیضشان به مردمان شیعه و سنی در سیل ایرانشهر، اختلاف و دودستگی میان شیعیان و اهل‌سنت را از بین برد و باعث شد دوباره مثل اعضای یک خانواده دور هم جمع شوند.
 
 وی خاطرنشان کرد: از روز اول انقلاب اسلامی تا ۲۲ بهمن‌ماه دشمنان سازمان‌یافته حمله نکردند؛ اما بعد از پیروزی آمریکا به‌صورت سازمان‌یافته حمله کرد و باید بدانیم که یک ماه دیگر ۴۵ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و آمریکا خبیث همچنان در راس دشمنی با ایران قرار و دشمنی‌اش همچنان ادامه دارد.
 
 سردار فدوی عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند ما هر روز قوی‌تر از روز قبل و سال قبل‌تر هستیم و این را نباید در عوامل مادی و دنیایی جستجو کرد؛ بلکه علت را باید در قرآن جستجو کنیم.
 
 وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن فرموده که من پیروزی جبهه حق را ضمانت می‌کنم و طبق فرموده امام خمینی (ره) ما مکلف به انجام تکلیف هستیم و نتیجه را خدا مشخص می‌کند.
 
 جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر بندگان خدا دستور الهی را انجام بدهند پروردگار نتایج بی‌نظیری را برای آنان رقم می‌زند.
 
 وی ادامه داد: بنده مقام معظم رهبری را برای اولین‌بار در روزهای اویل مهرماه ۵۹ ملاقات کردم که پاسدار یا بسیجی نبودم که در جبهه برای مقابله با دشمن جلوتر از همه حضور یافته بودند.
 
 این مقام مسئول گفت: حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای (مدظله‌العالی) در این ۳۵ سال دستورات زیادی را به‌صورت مستقیم به نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران ابلاغ کردند و دستورات مشخص دادند که روح حاکم بر آن‌ها جلوبرنده است.
 
 وی عنوان کرد: ما از زمانی که شروع کردیم در حوزه قدرت نظامی در اوج قرار گرفتیم و موشک‌هایی که سیستمی قادر به مقابله با آن‌ها نیست ساخته‌ایم و این تنها گوشه‌ای از قدرت و توانمندی ماست.
 
 سردار فدوی با بیان اینکه وعده‌ای خدا حق است و در وعده تخلف نیست، اظهار کرد: خباثت‌های صهیونیست‌ها از زمان پیامبر اسلام وجود داشته و اکنون هم کودکشی و قتل‌عام زنان و کودکان بزرگ‌ترین شکست راهبردی در کنار دیگر شکست‌های تاکتیکی و عملیاتی خبیثان جبهه باطل از جمله آمریکا و همراهانش بوده و آشکارشدن دروغ‌های بزرگ صهیونیست‌ها برای ملت‌های جهان از دیگر شکست‌های مفتضحانه رژیم غاصب صهیونیستی است.
 
 وی تصریح کرد: شهدا با دل و زبان و عملشان پای‌کار انقلاب بودند و همین پای‌کار بودن شهدا دستاوردهای بزرگی را برای انقلاب رقم زده، چون با ابزارهای مادی نمی توانستیم در مقابل دشمنان خبیث کاری از پیش ببریم.
 
 در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی بزمانی، امام‌جمعه شهرستان ایرانشهر بیان کرد: همایش خورشید ولایت به‌نوعی تایید بر شناسنامه مردم سیستان و بلوچستان است و ارتباط این حوزه را با انقلاب و انقلابیون به نمایش می‌گذارد.
 
 وی افزود: باری دیگر تبعیت خودمان از مقام معظم رهبری را در اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رأی نشان خواهیم داد.
 
 این خطیب جمعه ادامه داد: امسال در همایش خورشید ولایت شاهد تحولی هستیم که برگرفته از پیشنهادها و عنایات نماینده ولی‌فقیه در استان در راستای جریان‌سازی بوده هستیم.

 
 وی اضافه کرد: هم‌زمان با اجرای همایش خورشید ولایت برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی در راستای گره‌گشایی از کار مردم، تشکیل کارگروه‌های علمی جهت آشنایی نسل جوان و نوجوان، پیش‌نشست، جشنواره بومی محلی و روایتگری تاریخی در بیت رهبری در شهرستان ایرانشهر تدارک‌دیده‌شده است.
 
 وی اظهار کرد: همه افرادی که در اجرای همایش خورشید ولایت دست‌اندرکار هستند همه به‌صورت خودجوش به دلیل ولایی بودن پای‌کار آمدند.
 
 
 در ادامه همایش محمدعلی قندهاری نیا، مدیرعامل انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما معرفی ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب و سیره و سبک زندگی ایشان از طریق قالب‌های مختلف فرهنگی شامل نمایش فیلم، کتاب، تولیدات شبکه‌های فضای مجازی و برنامه‌های مختلف است.
 
 وی افزود: زندگی مقام معظم رهبری از لحظات اولیه تا امروز برای ما درسی از زندگی جهادی، پرفرازونشیب بوده که بسیار درس‌آموز است.
 
 قندهاری نیا ادامه داد: ماجرای تبعید حضرت آقا به ایرانشهر حکایت‌های ویژه‌ای دارد که دارای سه‌نقطه تلاقی است که موضوع اول زندگی جهادی ایشان بوده که منتظر دستور کسی نبودند و بر اساس احساس تکلیف الهی این مسیر را پیش بردند و توجه همیشگی ایشان به مردم آسیب‌دیده و علاقه و کرامتی که آن بزرگوار در ماجرای تبعید به ایرانشهر عملی کردند بسیار موردتوجه است.
 
 وی تصریح کرد: وجود بیت رهبر معظم انقلاب در این شهر مایه خیروبرکت برای مردم است و بازگویی این خاطرات به نسل جدید موجب خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان و ترفندهای آنان می‌شود.
 
 این مسئول خاطرنشان کرد: امروز در این همایش کتاب «آقای ایرانشهر»، روایتی از خاطرات حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در دوران تبعید به ایرانشهر به قلم «رحیم مخدومی» نوشته شده است رونمایی می‌شود.
 
 انتهای پیام/
کد مطلب: 431082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *