دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۳۹
۰
یک کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد؛

بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران مقاومت در برابر استکبار است

حجت الاسلام و المسلمین رضا صمدی فرد گفت: امروز دشمنان به خوبی به هیمنه و نفوذ ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان پی بردند و این امر با نهادینه کردن فرهنگ مقاومت اسلامی میسر شده است.
بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران مقاومت در برابر استکبار است
حجت الاسلام و المسلمین رضا صمدی فرد، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استخراج شده که ۸ حوزه اعتقادی، اخلاقی، دینی، علمی، اجتماعی-سیاسی، اقتصادی، حرفه ای و ارزشی متناسب با ابعاد حیات طیبه تفکیک شدند و در بخش دوم آن، دستاوردهای این نظام با توجه به مبانی اساسی تربیت در پنج حوزه هستی شناختی، انسان شناختی، اخلاقی و اجتماعی-سیاسی، معرفت شناختی (با دستاوردهای علمی-آموزشی)، ارزش شناختی و دین شناختی استخراج شدند.

وی افزود: هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران و منطقه دانست.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری و امام راحل از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن و انفجار نور یاد کردند، تصریح کرد: همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند و در حقیقت دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در عرصه های مختلف است.

وی اضافه کرد: هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های آن بیش‌تر می‌شود.

وی عنوان کرد: تکریم و بزرگداشت انسان یک اصل مهم در اسلام و مکتب انقلاب اسلامی بوده و در این نظام مردم همه‌ کاره بودند و با قیام گوهرشاد حضورشان در میدان حکومت قبلی را ساقط و نظام جدید را تأسیس کردند.

صمدی فرد تصریح کرد: ایستادگی در برابر زورگویان عالم، افزایش بینش سیاسی در میان عموم مردم و همچنین روشن شدن موتور پیشران کشور در زمینه‌های علمی از دیگر دستاوردهای این انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان به خوبی به هیمنه و نفوذ ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان پی بردند و این امر با نهادینه کردن فرهنگ مقاومت اسلامی میسر شده است.

وی گفت: اکنون غرب در راستای نهادینه کردن سبک زندگی غربی در میان ملت مسلمان خیلی تلاش می کند که زیان زیادی را به ما وارد سازد و برای مقابله با این تلاش باید روحیه جهادی را به کار ببریم تا در این عرصه نیز به پیروزی دست یابیم.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: باید تک‌ تک افراد و آحاد ملت در راستای عمل به این توصیه‌ها، تلاش خود را به کار بگیرند تا گام دوم انقلاب با پیروزی چشم گیرتری از چهل سال اول، طی شود.

وی اضافه کرد: رفع معضلات اقتصادی مردم می‌تواند نقش اثرگذاری در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) داشته باشد و تبیین این امر متناسب با بیانه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از اقدامات اثرگذار در این حوزه است.

وی عنوان کرد: جهاد تبیین اقدامی جهادی با مسیر و روشی مشخص است چون به معنای بیان حقایق است و در این برهه نباید به روال سابق عمل کرد و باید به صورت جهادی و انقلابی در مسیر کشف حقایق در مقابل ابهام‌آفرینی‌های دشمنان گام برداشت.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *