چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ۲۳:۳۵
۰
در جلسه شورای آموزش وپرورش ایرانشهر مطرح شد؛

آموزش حضوری؛ زمانی برای جبران عقب‌ماندگی‌های دانش‌آموزان/ نقش معلم در تربیت دانش آموز خلاق و توانمند بسیار مهم است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: امسال هم باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا نسبت به پارسال دستاوردهای بهتری در زمینه کنکور توسط دانش آموزان کسب کنیم و موقعیت قبلی حفظ و رتبه شهرستان در این زمینه ارتقاء یابد.
آموزش حضوری؛ زمانی برای جبران عقب‌ماندگی‌های دانش‌آموزان/ نقش معلم در تربیت دانش آموز خلاق و توانمند بسیار مهم است
. به گزارش پهره؛ جلسه شورای آموزش وپرورش ایرانشهر با حضور فرماندار و امام‌جمعه اهل تشیع و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این جلسه علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش امسال، با قدردانی از آموزش و پرورش بابت تشکیل کلاس های حضوری، اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان کنکوری، آن را اقدام مهمی در رشد آموزشی و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان دانست و بیان کرد: در بازدید از برنامه اعتکاف علمی دانش آموزان، مشهود بود که اگر بذر در جای مناسب نهاده شود ثمره عالی خواهد داشت و در آن محیط، تاثیر این برنامه در ایجاد انگیزه و شوق دانش آموزان به یادگیری و ترسیم چشم انداز بلند برای آینده شان کاملا آشکار بود.
وی افزود: خدمات ارزنده مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر در ایام نوروز در بخش اسکان مسافران قابل ستایش و قدردانی است.
این مقام مسئول تصریح کرد: آموزش و پرورش بنیان سعادت هر جامعه بوده و در یک کشور می تواند یک جامعه فرهنگی و عقلانی و موثر تربیت کند.
وی اضافه کرد: جامعه ای عقلانی است که با انسجام و حفظ ارزش ها و هنجارها و اخلاق، دوام و پیشرفت و بالندگی و زندگی را تضمین می کند و انگیزه ماندن و تلاش برای توسعه و پیشرفت را به وجود می آورد.
شعبانی عنوان کرد: همه ما باید همکاری کنیم تا آموزش و پرورش به عنوان نهادی که با تمام افراد جامعه مرتبط است بتواند موفق تر عمل کند.
وی عنوان کرد: همچنین معلمین عزیز خودشان را مختص و محدود به دانش‌آموزان ندانند بلکه باید خود را باید معلم کل جامعه بدانند و در آموزش، هدایت، فرهنگ سازی و رشد و تعالی جامعه مشارکت فعال داشته باشند.
فرماندار ایرانشهر خاطرنشان کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش به صورت ماهیانه تشکیل ‌می شود و حسب مورد از صاحب‌ نظران و نخبگان علاقمند جامعه به مسائل آموزش و پرورش نیز در جلسات دعوت و از نظرات و دیدگاه های آنان استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضوری شدن کلاس‌ ها، لازم است همه دستگاه‌های اجرایی در جهت ایجاد شرایط مطلوب تحصیلی کمک کنند به ویژه مرکز بهداشت و آموزش و پرورش با حساسیت لازم دنبال کنند و واکسیناسیون و مسائل بهداشتی دانش آموزان، معلمان و مربیان و مدیران و والدین با جدیت مورد رصد قرار گیرد.
وی اضافه کرد: امسال نشست ها با اولیا و مربیان مدارس در دستور کار باشد و اقدامات لازم با مشورت و هماهنگی والدین و تلاش مربیان صورت بگیرد تا نتایج بهتری حاصل شود.
شعبانی گفت: امسال هم باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا نسبت به پارسال دستاوردهای بهتری در زمینه کنکور توسط دانش آموزان کسب کنیم و موقعیت قبلی حفظ و رتبه شهرستان در این زمینه ارتقاء یابد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر عنوان کرد: تشکل های دانش آموزی در مدارس گسترش پیدا کند و برای هفته معلم هم یک مراسم پربار تدارک و از زحمات معلمین کوشا و پر تلاش تقدیر و تشکر شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *