يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۰۹
۰
در مراسم نواختن زنگ سپاس مطرح شد؛

رسالت تربیتی معلمان هم راستا با وظیفه پیامبران الهی است

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: رسالت اصلی معلمان، پرورش روح دانش آموزان است و این وظیفه مهم‌ترین اصل در نظام تعلیم و تربیت کشور است.
رسالت تربیتی معلمان هم راستا با وظیفه پیامبران الهی است
به گزارش پهره، مراسم بزرگداشت آغاز هفته معلم 12 تا 18 ارديبهشت با نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس شهرستان ایرانشهر با حضور امام جمعه، فرماندار ويژه و مدير آموزش و پرورش، مسئولین نظامی و انتظامی، مدیران ادارات، معلمین برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی؛ امام جمعه شهرستان ایرانشهر با اشاره به بزرگداشت هفته معلم یاد و نام شهید مطهری را که به حق عنوان روز معلم را خاطره این عزیز بزرگوار نام گذاری کردند گرامی داشت و این روز را به همه معلمان و دانش آموزان تبریک گفت.
وی افزود: جامعه موظف به تکریم و تجلیل روز معلم هستند، چون که این شخصیت بر اساس آموزه های دینی جایگاه رفیعی دارد.
این خطیب جمعه تصریح کرد: خداوند سبحان خودش در قرآن به عنوان معلم معرفی کرده که هدایت انسان ها از دید او حائز اهمیت می باشد و این روایت، معلمی شغل انبیاست بسیار ارزشمند بوده چون وقتی معلمی در راستای کار انبیا گام بر می دارد و آموزش و تعلیم دانش آموزان را می پذیرد در حقیقت این وظیفه گرانبهای او قابل تقدیر و ستایش است.
وی با اشاره به داستان حضرت نوح (ع) که این پیامبر در طول ۹۰۰ سال زندگی خود وطیفه معلمی و هدایت انسان ها را بر عهده داشته است.
حجت الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: انبیا الهی معلمان جامعه هستند و اگر کسی یاد بگیرد عمل کند و یاد بدهد این آدم نزد آسمانیان به عنوان انسانی بزرگ است.
وی اذعان کرد: وقتی معلمی، فردی را با آموزه های دینی آشنا می کند در واقع خودش و دانش آموز و والدینش را از آتش مبرا می سازد.
وی تاکید بر حفظ حرمت معلمان از سوی دانش آموزان و اظهار ارادت نسبت به این شخصیت داشت.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429695
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *