شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۲۲
۰
رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر؛

تشخیص و درمان رایگان مالاریا در مراکز بهداشتی انجام می شود

ذبیح الله شیروانی گفت: آزمایش، تشخیص و درمان مالاریا در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان ایرانشهر به صورت رایگان انجام می شود.
تشخیص و درمان رایگان مالاریا در مراکز بهداشتی انجام می شود
ذبیح الله شیروانی، رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: آموزش همگانی مهمترین رکن مبارزه با مالاریا بوده و آشنائی مردم با راه های انتقال این بیماری و علائم آن باعث شناسائی به موقع افراد مبتلا و کاهش ذخایر انگلی اش در منطقه خواهد شد.
وی افزود: کنترل ناقلین به صورت مكانيكي، شیمیایی و بیولوژیکی، استفاده از پشه بند توسط افرادي كه قصد عزيمت به مناطق مالاريا خيز را دارند، ارزيابي مسافراني كه از مناطق پرخطر وارد شهرستان ایرانشهر مي‌شوند و جلوگيري از مسافرت گروه های حساس از قبیل كودكان و زنان باردار به مناطق پرخطر و بررسي کامل اطرافيان و افرادی که با بیماران مبتلا در تماس اند مواردی هستند که در صورت همکاری مردم با بهورزان و مراقبین سلامت در پیشگیری و کنترل بیماری موثر خواهد بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: تغییرات آب و هوایی اخیر، مجاورت با کشورهای همسایه شرقی فاقد سیستم بهداشتی پویا از جمله مواردی هستند که اهمیت تقویت آموزش و بیماریابی در خصوص بیماری های منتقله از ناقلین به ویژه مالاریا در سطوح مختلف محیطی و ستادی را دوچندان می کند.
وی اضافه کرد: مدیریت موثر مالاریا بدون تشخیص دقیق آن ممکن نیست و تأخیر در تشخیص و درمان این بیماری منجر به مرگ بیمار و در مناطق آلوده موجب تداوم چرخه انتقال بیماری می شود.
شیروانی عنوان کرد: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت تحت پوشش شهرستان ایرانشهر مجهز به کیت تشخیص سریع بیماری مالاریا است.
وی اضافه کرد: افراد در صورت داشتن علایم (تب، لرز، تعریق و سردرد...) در هر ساعت از شبانه روز با قید فوریت به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند و تمامی خدمات بیماری مالاریا (بیماریابی، مراقبت ، درمان و پیگیری بیماران) به صورت کاملا رایگان انجام می شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429974
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *